اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

راه اندازی درمانگاه اضطراری در سامرا و سید محمد توسط هلال احمر فارس

90 نیروی درمانی و امدادی هلال احمر استان فارس برای پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی به کشور عراق اعزام شدند و همه پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری این جمعیت در سطح استان برای امدادرسانی به زائرین حسینی به ویژه زائرین عبوری همسایگان شرقی ایران به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

راه اندازی درمانگاه اضطراری در سامرا و سید محمد توسط هلال احمر فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس امروز از اعزام 90 نیروی درمانی و امدادی هلال احمر فارس برای پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: همزمان با برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی و لزوم امدادرسانی به هموطنان و زائرین حرمین شریفین در عراق، 2 درمانگاه اضطراری در شهرهای سامرا و سید محمد در استان صلاح الدین با حضور 9 پزشک شامل متخصصی جراحی عمومی، ارتوپدی، اطفال، پزشک عمومی، داروساز و 29 پرستار، تکنسین دارویی، فوریت‌های اورژانس و پذیرش با همراهی پنج مترجم راه اندازی می‌شود.

وی فعالیت داروخانه‌ای این درمانگاه‌ها را مهم و اساسی برشمرد و گفت: 2 داروخانه به‌طور تخصصی در هر دو درمانگاه راه اندازی و تمام داروهای لازم نیز از ایران به این مراکز ارسال خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس ادامه داد: خودرو تخصصی ارتباطات با پنج نیروی متخصص حوزه ارتباطات رادیویی برای ارتباط گیری مناسب نیروهای امدادی در مرز دو کشور مستقر خواهند شد، همچنین دو دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه تریلی از دیگر مواردی است که برای تسریع در عملیات امداد و نجات این مراسم از سوی استان فارس اعزام شده است.

درویشی بیان کرد: این جمعیت همچنین در طول اجرای مراسم اربعین با برپایی دو موکب امدادی در محورهای شرقی و غربی استان واقع در شهرستان‌های نیریز و رستم به زائران حضرت اباعبدالله به ویژه میهمانان خارجی که از کشورهای شرقی ایران به عراق سفر خواهند کرد امدادرسانی می‌کنند.

آماده باش صد در صدی همه پایگاه های امداد و نجات بین شهری هلال احمر استان فارس جهت پوشش امدادی سفر زائرین امام حسین (ع) از دیگر مواردی می باشد که مدیرعامل هلال احمر استان فارس عنوان کرد.

وی یادآور شد: همچنین 16 نفر از فعالان اجتماعی محلات شهر شیراز نیز از سوی هلال احمر استان فارس برای خدمت رسانی به دوستداران حضرت اباعبدالله(ع) اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول