اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کلاس های مدارس قطعا حضوری برگزار خواهد شد/ واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی دانش آموزان و معلمان در قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تمامی دانش آموزان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ضرورت دارد نسبت به تزریق دز های بعدی نیز اقدام کنند.

کلاس های مدارس قطعا حضوری برگزار خواهد شد/ واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی دانش آموزان و معلمان در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: قطعا اهالی رسانه می‌توانند صدای رسای تعلیم و تربیت باشند و با همراهی و همکاری خود به نقش آفرینی و اثرگذاری بر روی جامعه هدف بپردازند. 

وی افزود: با روی کار آمدن دولت جدید تغییر رویکردها ما یک سری اهداف را مشخص کرده و عهد بستیم تا به آن عمل کنیم که البته اتحاد و همدلی همه همکاران نیز در این زمینه تاثیرگذار بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: بنا به دستور وزارت و هماهنگی های صورت گرفته قطعا امسال تمامی کلاس ها به صورت حضوری برگزار خواهند شد‌.

این مقام مسئول اضافه کرد: ۸ میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان ها خریداری شده که به زودی به دست آن ها خواهد رسید.

وی ادامه داد: ۱۶۳ میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام در سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شد و ۲۰ میلیارد تومان برای بهسازی اردوگاه یانس آباد تخصیص یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمامی دانش آموزان ما دوز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند و همچنین ۱۰۰ درصد همکاران ما واکسن زده اند.

سیاهکالی مرادی افزود: ۱۳ فضای کانکسی وجود داشت که مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده تا قبل از شروع سال تحصیلی این فضاها برداشته و محیط غیر کانکسی برای دانش آموزان در نظر گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در سال جاری ۲ هزار نیروی جدید از دانشگاه فرهنگیان جذب کرده ایم و ۱۴ ساعت نیز از ظرفیت همکاران بازنشسته استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: در تلاش هستیم با استفاده از دانشجویان ترم آخر دانشگاه فرهنگیان به صورت حق التدریس و ظرفیت هایی که وجود دارد کلاس ها را پوشش دهیم و با توجه به اینکه کلاس بندی ها تقریبا به صورت کامل انجام شده است فعلا قصد استفاده از نیروهای خرید خدمت را نداریم.

سیاهکالی مرادی عنوان کرد: سال گذشته ۷۹۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل بودند که امسال با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می کنیم حتی یک دانش آموز هم از تحصیل بازنماند.

وی ادامه داد: قطعا شبکه شاد تعطیل نمی شود و آموزش ها به صورت تلفیقی خواهد بود اما مدارس حتما حضوری و دانش آموزان ملزم به حضور هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد: در خصوص شهریه مدارس غیر انتفاعی بنا به رتبه آموزشی که دارند شهریه ها مشخص می شود و‌ این جدول قیمت در مدارس نصب شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مدارس دولتی حق دریافت هزینه ای با عنوان شهریه ندارند، گفت: ممکن است برخی مدارس از طریق انجمن اولیا هزینه ای را جهت برخی موضوعات دریافت کنند که از نظر قانونی مشکلی ندارد.

سیاهکالی مرادی اعلام کرد: در خصوص لباس فرم پیش از این هم اعلام شده بود که مدارس تغییر رنگ ندهند تا دانش آموزان بتوانند از لباس های گذشته خود استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در خصوص گزینش همکاران در ارتباط با مسائل روان شناختی اقدامات موثری انجام داده ایم و اگر مشکلی وجود داشته باشد به کمیسیون پزشکی ارجاع می دهیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی والدین در طول سال تحصیلی پیگیر فرایند درسی فرزند خود نیستند و پس از پایان سال تازه متوجه کم کاری ها و یا ضعف فرزند خود می شوند لذا این انتظار وجود دارد که والدین توجه بیشتری داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان گفت: با توجه به بالا رفتن هزینه ها خصوصا در حوزه لباس فرم بنا داریم تا سال آینده دوخت لباس های فرم را به هنرستان ها واگذار و از ظرفیت ها آن ها استفاده کنیم تا هزینه کمتری به والدین تحمیل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول