اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

وزیر ورزش: دولت سیزدهم در هفت ماه گذشته بیشتر از ۹ سال قبل پروژه ورزشی افتتاح کرده است

وزیر ورزش و جوانان گفت: در هفت ماه گذشته پروژه‌هایی که افتتاح شد، از نظر متراژ و مساحت رکورد ۹ سال گذشته را زد.

وزیر ورزش: دولت سیزدهم در هفت ماه گذشته بیشتر از ۹ سال قبل پروژه ورزشی افتتاح کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدحمید سجادی صبح امروز در آیین افتتاح پروژه‌های ورزشی استان کردستان اظهار کرد: در بعد از پیروزی انقلاب جوانان تاریخ‌ساز بوده‌اند و امروز امور جوانان به پیشنهاد وزارت ورزش، معاون امور جوانان بخاطر نگاه عمیق رئیس جمهور به جوانان، دبیر شورای عالی جوانان معاون شده است.

وی گفت: این نگاه، نگاه جدیدی به جوانان است، قانون جوانی جمعیت در استان‌ها که قانون و جزو وظایف هست خیلی جدی برای آن فکر می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: یک حوزه در جوانان سمن‌ها هستند که به نام سازمان‌های مردم‌نهاد شکل گرفته و امروز ۴ هزار سمن فعال داریم که ساماندهی آنها خود یک پروژه است.

به گفته سجادی، جشن‌های وصال و رویدادهای مرتبط با جوانان فصل جدیدی است که مرتبط با جوانان تعریف شد و آمارها نشان می‌دهد که تعداد رویدادها در کشور بیشتر شده اگرچه کرونا بیشتر فضاها را نیمه‌تعطیل کرد و بسیاری از رویدادهای ورزشی متوقف شد.

وی ادامه داد: در این ایام کرونا در حوزه همگانی مردم با کم‌تحرکی و کمترین فعالیت در جامعه مواجه شدند و مشکلاتی از نوع کم‌تحرکی و افزایش وزن را پیش آورد و در این دو سال و نیم لطمات زیادی به جامعه وارد شد.

سجادی گفت: باهمه محدودیت‌ها اتفاقات خوبی در کشور روی داده اما آمار و ارقام نشان می‌دهد در دولت جدید اتفاقات در حوزه ورزش و جوانان متفاوت بوده است طوریکه در هفته تربیت بدنی بالغ بر ۷ هزار رویداد اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان به نتیجه‌ای رسیده‌اند که فعالیت‌ها باید رویدادمحور شود.

سجادی عنوان کرد: در هفت ماه گذشته پروژه‌هایی که افتتاح شد، از نظر متراژ و مساحت رکورد ۹ سال گذشته زده است.

وی با یادآوری در پیش‌بودن بازی‌های آسیایی و المپیک، گفت: در این مسیر اردوهای آمادگی زیادی داریم و حتما ورزشکاران روزهای سختی در پیش دارند و استان‌ها بیشتر درگیر این موضوع هستند.

سجادی اذعان کرد: بسیاری از تکالیف دولت و مطالبات مردم زمین مانده است که حوادث طبیعی هم اتفاق می‌افتد و تنگناهایی وجود دارد اما باید مدیریت شود گرچه خوشبختانه استانداران و مسوولان هم خستگی‌ناپذیر و پای‌کار هستند.

وی در ادامه حضور خود در کردستان را افتخار دانست و گفت: کردستان در همه اتفاقات الگو و افسانه‌ای است و جامعه‌شناسی جالبی دارد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: کردستان در ورزش جایگاه خاصی دارد و در حوزه جوانان نیز ویژه است.

وی ابراز امیدواری کرد، برنامه‌های حوزه ورزش و جوانان بیشتر از گذشته بهتر تدوین و پیش برود چرا که منابع مادی و سرمایه‌ای وجود دارد.

سجادی یادآور شد: کردستان به دلیل اقلیم خوب آن در برخی رشته‌ها نیاز به منابع مالی و زیرساخت زیادی ندارد بلکه نیاز به پای تمرین و کار می‌خواهد.

به گفته وی، نزدیک به ۳۰ هزار تیم مینی‌فوتبال روستایی تشکیل شده و انجمن آن حدود چهار سال شکل گرفته است. 

سجادی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای جام پرچم گذاشته‌ایم که در استان‌ها شروع شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: به زودی و از نیمه دوم شهریور المپیاد سراسری ایرانیان شروع می‌شود و تا ۲۳ مهرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول