اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته

برگزاری هفتمین مجمع اقتصادی شرق-۲۰۲۲ به میزبانی روسیه، ایجاد منطقه تجاری در مرز ازبکستان و افغانستان و «دوشنبه» میزبان همایش امنیت و مدیریت مرزها برای مقابله با تروریسم؛ تنها بخشی از مهم‌ترین اخبار آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته است.

آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، برگزاری هفتمین مجمع اقتصادی شرق-۲۰۲۲ به میزبانی روسیه، ایجاد منطقه تجاری در مرز ازبکستان و افغانستان و «دوشنبه» میزبان همایش امنیت و مدیریت مرزها برای مقابله با تروریسم؛ تنها بخشی از مهم‌ترین اخبار آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته است.

«دوشنبه» میزبان کارآفرینان تاجیکستان، امارات و عربستان

اتاق بازرگانی و صنایع تاجیکستان از برگزاری نشست کارآفرینان این کشور، امارات متحده عربی و عربستان سعودی در شهر دوشنبه خبر داد.

بررسی امکان ایجاد مرکز لجستیک در آستاراخان

هیاتی از آژانس حمل و نقل و ارتباطات ترکمنستان در دیدار با همتایان خود در منطقه آستاراخان روسیه ایجاد یک مرکز لجستیک را مورد بررسی قرار دادند.

ایجاد منطقه تجاری در مرز ازبکستان و افغانستان

طی 2 ماه آینده در مرز ازبکستان و افغانستان یک منطقه تجاری ایجاد خواهد شد.

مقام ازبک: رئیس جمهور ایران به ازبکستان سفر می‌کند

هماهنگ کننده ملی ازبکستان در امور سازمان همکاری شانگهای گفت: «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران در چارچوب نشست سازمان همکاری شانگهای به ازبکستان سفر می‌کند.

عزم ترکمنستان برای ثبت صحرای قره قوم در فهرست یونسکو

ترکمنستان در تلاش است تا مناطق حفاظت شده منحصربه‌فرد صحرای قره‌قوم را به جهان معرفی نماید و آن‌را در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دهد.

توسعه همکاری‌های تجاری محور دیدار مقامات قرقیزستان و تاجیکستان

در حاشیه همایش تجاری «پامیر اینوست-2022»سفیر قرقیزستان در تاجیکستان با مقامات محلی بدخشان دیدار و در مورد توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی گفت و گو کرد.

گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور ازبکستان و آذربایجان

رؤسای جمهور ازبکستان و آذربایجان در گفت‌وگویی تلفنی گسترش همکاری‌های سودمند و تحکیم روابط راهبردی بین دو کشور را بررسی کردند.

کمک 2 میلیون دلاری آمریکا به ازبکستان برای تأمین امنیت غذایی

آمریکا از طریق آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) برای تأمین امنیت غذایی در ازبکستان به کشاورزان و تولیدکنندگان معادل 2 میلیون دلار کمک بلاعوض اختصاص داد.

کارشناس ازبک: آمریکا تلاش می‌کند در آسیای مرکزی بماند؛ ازبکستان گزینه اول برای میزبانی

رئیس مرکز ابتکارات مطالعاتی «معنی» ازبکستان گفت: آمریکا در تلاش است تا در آسیای مرکزی بماند و ازبکستان نیز که عضو اتحادیه‌های منطقه‌ای نیست از این نظر بهترین گزینه برای نقش یک شریک است.

برگزاری هفتمین مجمع اقتصادی شرق-۲۰۲۲ به میزبانی روسیه

هفتمین مجمع اقتصادی شرق-۲۰۲۲ با شعار «در اقتصاد روسیه میهن پرستی جایگزین مدارا می‌شود» روزهای ۵ تا ۸ سپتامبر در ولادی وستوک و در محوطه دانشگاه فدرال خاور دور روسیه برگزار می‌شود.

«دوشنبه» میزبان همایش امنیت و مدیریت مرزها برای مقابله با تروریسم

کنفرانس «همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در زمینه امنیت و مدیریت مرزها برای مقابله با تروریسم» روزهای 18-19 اکتبر سال جاری به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول