اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بهره‌برداری از 5 واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری تا پایان امسال

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان سال جاری حداقل ۵ واحد بزرگ صنعتی با اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 5 واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سجاد رستمی عصر امروز در نشست فعالان اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری با معاون صنایع، ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت به تشریح مشکلات واحدهای تولیدی استان پرداخت و گفت: تعرفه‌های گمرکی برای برخی از خط‌های تولید که نیاز به ماشین‌آلات دارند مشکل ایجاد کرده در صورتی که با ورود دستگاه‌ها و ایجاد اشتغال و صادرات محصولات بیش از مبلغ پرداختی، ارز وارد کشور می‌شود.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی در سال جاری به ۴ بانک محدود شد که این محدودیت برای واحدهای صنعتی مشکل ایجاد کرده و پرداخت تسهیلات را دشوار کرده است.

رستمی افزود: نگاه دولت در آمایش سرزمین نگاه مطلوبی است و برای پیشرفت این طرح ضرورت دارد مشوق‌هایی از  قبیل پرداخت تسهیلات و حذف ارزش افزوده برای تسهیلات مناطق کم‌برخوردار ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران به مناطق محروم سوق داده شوند و آمایش سرزمین محقق شود.

وی در این جلسه که با حضور ۱۰۰ نفر از فعالان اقتصادی استان برگزار شده بود تا مشکلات صنعت در حوزه مجوزها، تسهیلات، دانش‌بنیان، رمزارزها، گمرگ و ماشین‌آلات بیان و تبادل نظر شود، اظهار داشت: تا پایان سال جاری حداقل ۵ واحد بزرگ صنعتی با اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

در ادامه این نشست آیت‌الله احمدی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات حوزه  صنعت گفت: قوانین دست و پاگیر باعث شده برخی از پروژه‌ها متوقف شوند همچنین قیمت مواد اولیه ثبات ندارد و این باعث سردرگمی تولیدکنندگان شده است.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به دشواری تامین منابع مالی خاطرنشان کرد: ماشین‌آلات در صنایع تولیدی نقش حیاتی را دارند اما متاسفانه برخی ماشین‌آلات در کشور تولید نمی‌شوند و واردات نیز ممنوع شده و عمر دستگاه‌های موجود به پایان رسیده و صنعت را با مشکل مواجه کرده است.

احمدی بیان کرد: چهارمحال و بختیاری پتانسیل بالایی در ایجاد هتلینگ و ایجاد اشتغال دارد که با اجرای طرح‌های نیمه‌تمام وضعیت استان در امر اشتغال متحول می‌شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول