اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بررسی انتقال پساب شهرک کاسپین یک به دشت الله آباد در دستور کار مسئولان آبیک

فرماندار شهرستان آبیک به بررسی مسائل مختلف خروجی پساب تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی کاسپین یک و اخذ تصمیم لازم برای اختصاص آن به دشت الله آباد اشاره کرد و گفت: واحدهای صنعتی ملزم به رعایت مسائل زیست محیطی هستند.

بررسی انتقال پساب شهرک کاسپین یک به دشت الله آباد در دستور کار مسئولان آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک ظهر امروز به همراه سعیده خضیر سرپرست اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین، امید رحمانی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک و سید محسن موسوی پور بخشدار بشاریات و رییس شورای بخش بشاریات از کارخانه قند یزبر بازدید و روبان خط لوله گاز این کارخانه جایگزین را قیچی کرد که در راستای استفاده از اجرای قانون هوای پاک اجرا شده است. 

حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک در نشستی که در کارخانه قند یزبر برگزار شد، با اشاره به وجود مسائل زیست محیطی متعدد در این شهرستان اظهار کرد:  هر زمانی که پدیده آلودگی هوا در استان رخ می دهد، نخستین چراغ آلودگی هوا در آبیک روشن می شود.

وی با اشاره به شرایط ویژه محیط زیستی در شهرستان آبیک و حیاتی بودن این مهم افزود: مخالفتی با فعالیت واحدهای صنعتی و اقتصادی  در شهرستان آبیک وجود ندارد و برای فعالیت آنها مساعدت هم می کنیم اما نسبت به رعایت مسائل محیط زیستی، بهداشتی و اجتماعی حساس هستیم و برای ما بسیار حائز اهمیت است که متاسفانه برخی واحدها این موضوعات را لحاظ نمی کنند و برخورد قضایی با آنها صورت می گیرد. 

این مسئول سلامت مردم و مسائل محیط زیست را از اهمیت بسیار ویژه دانست و تصریح کرد: در زمینه مسائل محیط زیستی خیلی وارد مراودات سیاسی نمی شوم چرا که منافع، مصالح و سلامت مردم برای ما بسیار مهم است و در این زمینه اغماضی نخواهیم کرد. 

واحدهای صنعتی ملزم به رعایت مسائل زیست محیطی هستند 

فرماندار شهرستان آبیک افزود: واحدهای صنعتی از هوا، زمین،  تجهیزات و امکانات شهرستان آبیک استفاده می کنند و ملزم به رعایت مسائل زیست محیطی هستند و در صورت عدم رعایت این مسائل و تهدید سلامت مردم، برای برخورد با آنها کوتاهی نمی کنیم. 

فتوحی بیان کرد: برای احیای دشت الله آباد شهرستان آبیک باید کارهای مطالعاتی قوی تری صورت گیرد که در سفر رئیس جمهور،  بودجه خیلی خوبی پیش بینی شده که برنامه های خوبی در دستور کار قرار دارد. 

امید رحمانی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک در این جلسه گفت: تمام پسماندهای بخش بشاریات به سایت بازیافت محمدآباد منتقل می شود. 

وی افزود: بیش از سه سال خدمت در شهرستان آبیک بیش از 20 مورد مشکلات محیط زیستی اعم از پسماند،  زیست محیطی،  آلودگی هوا و... پیگیری و رفع شده است.

به گزارش فارس، تصفیه خانه این کارخانه از ۶ قسمت چربی گیر- بی هوازی- هوادهی اولیه - هوادهی ثانویه - حوضچه آرامش - کلرزنی جهت پذیرش فاضلاب به میزان ۱۵ الی ۲۰ لیتر در ثانیه طراحی شده  که بدلیل فرسودگی و بدلیل استاندارد بودن خروجی پساب و پس از صدور اخطارهای محیط زیستی و پیگیری های انجام شده واحد مذکور نسبت به بازسازی حوضچه های تصفیه خانه، تعمیر، تعویض و بازسازی انژکتورهای هوا و لوله کشی های هوادهی اقدام لازم را معمول داشته است. 

یکی دیگر از معضلات باقیمانده کارخانه قند یزبر که پس از پیگیری های مستمر و نمونه برداری انجام شده، ساماندهی پسماند ضایعات آهک از جمله انتقال ۱۷۰۰ تن به سایت محمدآباد جهت استفاده به عنوان روکش پسماندها و همچنین پس از تایید سازمان متبوع جهت زیرسازی و تعریض جاده خاکعلی به کارخانه قند اقدام شده است. 

بازدید از تصفیه خانه شهرک صنعتی کاسپین یک 

سپس فرماندار شهرستان آبیک از تصفیه خانه شهرک صنعتی کاسپین یک بازدید کرد. حامد فتوحی در حاشیه بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی کاسپین یک گفت: امروز مراحل فعالیت تصفیه خانه و اقدامات انجام شده آن مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد طی دو هفته آینده وضعیت خروجی پساب تصفیه خانه و استفاده و غیرقابل استفاده بودن آن بررسی شود. 

وی با اشاره به استفاده بخشی از پساب تصفیه خانه شهرک صنعتی کاسپین یک در واحدهای صنعتی این شهرک افزود: خروجی پساب تصفیه خانه مورد بررسی قرار می گیرد تا مشخص شود پس از بازچرخوانی در صنایع قابل استفاده است یا قابل استفاده نیست؛ هر مقدار قابل استفاده بود در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و اگر قابل استفاده نبود. به دشت الله آباد هدایت می شود. 

این مسئول اذعان کرد: مسائل مختلف پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی کاسپین یک مورد بررسی قرار می گیرد و پس از بررسی،  تصمیمات لازم برای هدایت و اختصاص آب پساب به دشت الله آباد اخذ می شود. 

فرماندار شهرستان آبیک از افتتاح 6 پروژه تصفیه خانه در این شهرستان در هفته دولت خبر داد و گفت: برای احداث این تصفیه خانه ها که مربوط به بخش خصوصی است، 430 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول