اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

فارس من| حاجی بازداشت‌شده را به ایران بازگردانید

جمعی از کاربران «فارس من» در کمپینی از وزارت امور خارجه و سایر نهادهای ذی‌ربط خواستند تلاش حداکثری خود را به کار گیرند تا هرچه زودتر حاجی ایرانی بازداشت‌شده در عربستان به کشور بازگردد.

فارس من| حاجی بازداشت‌شده را به ایران بازگردانید

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از کابران فارس من در کمپینی خواستار آزادی هر چه سریع‌تر حاجی ایرانی بازداشت شده در عربستان شدند.

در این کمپین آمده است: خلیل دردمند، حاجی ایرانی امسال در مراسم حج به دلیل عکس گرفتن با کعبه و عکس حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای امنیتی آل سعود زندانی شده است. معلوم نیست این حاجی در چه وضعیتی نگهداری می‌شود و به دلایل واهی روزهاست در زندان به سر می برد.دولت سعودی هم تا به حال به صورت رسمی از وضعیت این شهروند ایرانی اظهار نظری نکرده است.
کاربران فارس من در این کمپین از وزارت امور خارجه و دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر نهادهای ذیربط تقاضا کرده‌اند که تلاش حداکثری خود را به کار گیرند تا هرچه زودتر این حاجی ایرانی به وطن بازگردد. آنها همچنین خواستار پاسخ قاطع دولت جمهوری اسلامی ایران به اقدام خصمانه و تنش‌زای آل سعود شده‌ و عنوان کرده‌اند: آل سعود سال‌هاست به مجری سیاست‌های آمریکایی - صهیونیستی در منطقه تبدیل شده است.

گفتنی است پیش از این وزارت امور خارجه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اقداماتی را در راستای آزادی هر چه سریع‌تر این شهروند ایرانی انجام داده‌اند. وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با وزرای خارجه عراق و عمان در این باره گفت‌وگو کرد و خواستار مساعدت آنان برای آزادی سریع‌تر این تبعه کشورمان شد. وی همچنین با خانواده این شهروند ایرانی نیز دیدار و بر تلاش وزارت امور خارجه برای آزادی و بازگرداندن این تبعه ایرانی تأکید کرده است. 

وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با پدر ایرانی بازداشت شده در عربستان، گفت که وزارت امور خارجه تمام توان خود را برای آزادی هر چه سریع‌تر این تبعه ایرانی به کار گرفته است. (اینجا بخوانید)

امیرعبداللهیان همچنین اعلام کرد: با تمام توان پیگیر آزادی حاجی بازداشت شده ایرانی در عربستان هستیم و در این رابطه قول‌هایی نیز مبنی بر مساعدت از طرف این کشور دریافت کرده‌ایم.

لازم به ذکر است «خلیل دردمند» یکی از حجاج کشورمان در روز عید غدیر به دلیل انداختن عکسی از شهید سپهبد قاسم سلیمانی با کعبه توسط پلیس سعودی بازداشت و زندانی شد. 

انتهای پیام/ ت 19

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول