اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هدف‌گذاری حضور آزمایشگاه‌ مکانیک خاک در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: تلاش گسترده‌ای در مکان‌یابی پروژه‌ها داشتیم و امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که بدون نیاز به هیچ گونه ابزار و امکانات خارجی بتوانیم در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی با توجه به آمادگی آزمایشگاه، حضور داشته باشیم.

هدف‌گذاری حضور آزمایشگاه‌ مکانیک خاک در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مجید کیان‌پور امروز در نشست خبری در محل وزارت راه و شهرسازی ‌اظهار کرد: این واحد یک قدمت 67 ساله دارد و با توجه به ظرفیتی که در این آزمایشگاه ایجاد شده است حدود 1200 واحد محلی مستقر و غیرمستقر در سراسر کشور داریم و به فاصله دو ساعت از هر پروژه‌ای که دولت ارائه کند آزمایشگاه فنی می‌تواند در آنجا حضور پیدا کند‌.

وی با اشاره به کنترل کیفی پروژه‌ها‌ با دسترسی به دانش روز دنیا، افزود: ما تکنولوژی‌ها در این‌باره در اختیار داریم و هیچ کار غیرممکنی نیست که در کشور نتوان انجام داد، ما با ‌اتکا به دانش جوانان ایرانی ‌که در این آزمایشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند فعالیت‌های خود را به خوبی پیش می‌بریم.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار کرد: حدود 3 میلیون آزمایش فنی برای کنترل کیفی پروژه‌ها انجام شده است و در حال حاضر طی یک سال گذشته حدود 72 هزار کیلومتر از محورهای شریانی و اصلی کشور توسط آزمایشگاه جهت کنترل کیفی نمونه‌برداری شده است‌ که در این‌باره می‌توان به نمونه‌برداری در محورهای استان‌ها تهران، قم، البرز و زنجان اشاره کرد.

کیان‌پور افزود: در آزمایشگاه فنی و مکانیک ‌بیش از 600 نوع آزمایش‌ قابلیت انجام دارد و امیدواریم با تلاش گسترده ‌بتوانیم همپای دانش روز دنیا اقدامات موثری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حوزه ژئوتکنیک و کنترل کیفیت انجام دهیم.

وی ادامه داد: با اغلب ‌استان‌های کشور در حال همکاری و کنترل کیفی پروژه‌ها هستیم و طی یک ماه گذشته هم بیش از 50 واحد محلی به واحدهای ما در سراسر کشور اضافه شده است.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: آزمایش فنی مکانیک و خاک شاید تنها یکی از مراجعی است که دارای خدمات منحصر به فردی در حوزه عملکرد قیر است، خوشبختانه با توجه به عملکرد خوبی که در خصوص بحث آسفالت و قیر انجام شده است در اغلب ‌پروژه‌های کشور یک حضور موثر داریم ‌و تلاش ما بر این است‌ ارتقا و روزآمد کردن این دانش را دنبال کنیم.

کیان‌پور افزود: در این حوزه برنامه‌ریزی شده است امسال بتوانیم‌ 200 هزار نفرساعت آموزش دهیم ‌که تا به امروز با همکاری شوراهای همکاری استان‌ها و همکاری استانداری‌ها و مدیران کل دفاتر فنی و سازمان برنامه و بودجه‌ 120 هزار نفر‌ساعت آموزش انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه معادن هم‌ همکاری خوب و سازنده‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم، افزود: ‌در بحث پروژه‌های زیرساختی و عمرانی کشور طی یک سال بیش از 65 هزار متر حفاری داشتیم و خوشبختانه در اغلب پروژه‌های زیربنایی کشور به غیر از وزارت راه و شهرسازی همکاری‌‌ خوبی با وزارت نیرو در بخش سدها و با وزارت نفت در پتروشیمی و پالایشگاه‌ها داشتیم.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: تلاش گسترده‌ای در مکان‌یابی پروژه‌ها داشتیم و امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که بدون نیاز به هیچ گونه ابزار و امکانات خارجی بتوانیم در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی هم با توجه به آمادگی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، حضور داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول