اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فروش روزانه بلیت برای حذف دلالی و بازار سیاه در ایام اربعین

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: برای جلوگیری از هر گونه پدیده دلالی و بازار سیاه بلیت، از اول شهریور تا ۵ مهر تمام دربستی و خودروهای در اختیار ممنوع است و اعلام کردیم فروش بلیت‌ها به‌صورت روزانه باشد و از پیش ثبت‌نام پرهیز شود.

فروش روزانه بلیت برای حذف دلالی و بازار سیاه در ایام اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ابوالفضل صفری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران امروز در گفت‌وگویی در ارتباط با برنامه‌ریزی برای اربعین، اظهار کرد: باتوجه به همزمانی با دهه پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا و پایان تعطیلات تابستانی و ازسوی دیگر بازگشایی مدارس طرح ویژه اربعین در دستور کار قرار دارد‌

وی افزود: باتوجه به افزایش تقاضای سفر و همچنین محدودیت ناوگان در سطح استان و کشور کار فوق‌العاده‌ای در دستور کار قرار دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران بیان کرد: در سال ۹۸، ۲۵هزار زائر طی ۱۰۰۰ سرویس به این سفر اعزام شدند که امسال پیش‌بینی ما این است تعداد زائران دست‌کم دو برابر شوند.

صفری تصریح کرد: باتوجه به شرایط ویژه استان که ناوگان سواری دراین استان بیشتر و ناوگان اتوبوسی محدودتر است و پیش‌بینی اینکه در طول این اربعین با مشکلاتی در تامین ناوگان مواجه نشویم برنامه‌ریزی استفاده از ناوگان دولتی و کارخانجات و سایر نهادها را در دستور کار داریم.

وی یادآور شد: ۱۳۰ ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند هستند که حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد آن دراختیار دستگاه‌ها بوده و در طول این زمان به چرخه زائر برمی‌گردند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به اینکه اعزام زائران به اربعین از ۱۰ آغاز شده و تا ۲۷ شهریور ادامه دارد، اظهار کرد:  به دلیل همزمانی با دهه پایانی صفر جابه‌جایی زائران را تا پنجم مهر در دستور کار داریم و طی این مدت تمام نمایندگان در پایانه‌ها مستقر هستند.

صفری اظهار کرد: موضوع خاص و مهم برای جلوگیری از هر گونه پدیده دلالی و بازار سیاه بلیت، از اول شهریور تا ۵ مهر تمام دربستی و خودروهای در اختیار ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین به تمامی پایانه‌های فروش اعلام کردیم فروش بلیت‌ها به‌صورت روزانه باشد و از پیش ثبت‌نام پرهیز شود تا بازار سیاه بلیت حذف و قیمت بلیت‌ها کنترل شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران به اعزام خادمان و موکب‌داران اشاره کرد و گفت: همچنین بیش از ۱۰۰ دستگاه رانندگان در حمل و نقل عمومی به صورت خودجوش و مردمی ارائه خدمت می‌کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول