اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آغاز عملیات اجرایی احداث ۳ هزار واحد مسکونی در استان سمنان

استاندار سمنان گفت: عملیات اجرایی احداث بالغ بر سه هزار واحد مسکونی در این استان آغاز شده است.

آغاز عملیات اجرایی احداث ۳ هزار واحد مسکونی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری و آیین هم‌زمان افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان شاهرود که در سالن اجتماعات پورسینای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود برگزار شد، اظهار کرد: رئیس جمهوری طی یک سال گذشته با حضور در استان‌های کشور در جهت رضایتمندی مردم گام برداشت.

وی افزود: با واکسینه کردن مردم برابر کرونا با اقدامات ارزنده دولت سیزدهم از طریق تأمین واکسن، امیدآفرینی در جامعه ایجاد شده و سیر ابتلای این ویروس نزولی است.

استاندار سمنان ادامه داد: بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی و تسهیلات اقتصادی از محل سفر ریاست جمهوری به این استان اختصاص یافت که تاکنون ۸۷۷ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به‌صورت نقدی به استان تخصیص داده شده است.

هاشمی بیان کرد: اعتبار بیش از ۹۲ پروژه عمرانی که در هفته دولت سال جاری افتتاح می‌شود، از محل سفر ریاست جمهوری تأمین شده است.

وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته بالغ بر ۷۴ هزار مورد تماس با مرکز سامد گرفته شد که با اعلام معاونت ارتباطات نهاد ریاست‌جمهوری، استان سمنان در زمینه پاسخگویی به مردم پیشرو بوده است.

استاندار سمنان گفت: بالغ بر پنج میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض از محل سفر ریاست جمهوری به سه هزار و ۶۰۰ نفر از مردم این استان پرداخت شد.

هاشمی افزود: به برکت سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، ۶ هزار و ۵۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه ۱۵ میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت و چهار هزار فقره تسهیلات دیگر نیز در حال حاضر به پنج بانک عامل معرفی شده است.

وی عنوان کرد: تعداد یک‌هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان شاهرود در حال ساخت است و امروز کلنگ عملیات اجرایی تعداد ۸۸۰ واحد مسکن دیگر نیز در این شهرستان به زمین زده می‌شود.

استاندار سمنان اظهار کرد: در مجموع در این استان عملیات اجرایی احداث بالغ بر سه هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

هاشمی گفت: با افزایش خرید قیمت تضمینی گندم توسط دولت، تاکنون ۹۴ درصد مطالبات کشاورزان استان سمنان در سال جاری پرداخت شده و خرید گندم ۵۸ درصد افزایش یافته که از اقدامات ارزنده دولت در استان است.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۶۴ هزار تُن از گندم تولیدی کشاورزان استان سمنان به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

استاندار سمنان عنوان کرد: برای تأمین کارگر واحدهای تولیدی و صنعتی این استان از نیروهای بومی و انجام مراودات مالی این واحدهای صنعتی در بانک‌های عامل استان اقدامات خوبی در حال انجام است.

هاشمی تصریح کرد: تا امروز با اقدامات صورت‌گرفته در قالب ستاد احیای واحدهای تولیدی راکد استان سمنان، تعداد ۴۷ واحد تولیدی 100 درصد راکد استان به چرخه تولید بازگشت.

وی با تأکید بر اینکه توسعه متوازن در استان سمنان در زمینه اختصاص اعتبارات و توزیع آن همواره مدنظر قرار دارد، بیان کرد: تلاش داریم تا در زمینه دغدغه اشتغال در شرق استان سمنان، با تقویت واحدهای تولیدی و حوزه کشاورزی، این دغدغه را کاهش دهیم.

استاندار سمنان گفت: بی‌توجهی به اشتغال و تولید ثروت، یکی از آسیب‌های جدی و خالی از سکنه شدن روستاها محسوب می‌شود که اقدامات برای تقویت بوم‌گردی‌ها و ایجاد زمینه اشتغال در روستاها در حال انجام است.

هاشمی عنوان کرد: طی یک سال گذشته اعتبارات روستایی استان سمنان در راستای توجه ویژه به روستاها ۶۳ درصد افزایش یافت و ۴۱ روستای فاقد دهیاری در استان دارای دهیاری و اعتبار در حوزه عمرانی اقتصادی تزریق شد.

وی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته بالغ بر ۱۱۷ مورد سفر به شهرستان‌ها و ۲۴۰ سفر به روستاهای استان سمنان در راستای پیگیری امور و ارتباط چهره به چهره و نزدیک با مردم انجام گرفت.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول