اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ایجاد 6 هزار شغل با تکمیل زنجیره‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: برای ایجاد کارخانه‌های کوچک و تکمیل‌کننده زنجیره‌های صنعتی استان بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال ۶ هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲.۵ برابر آن اشتغال غیرمستقیم ایجاد کند.

ایجاد 6 هزار شغل با تکمیل زنجیره‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سجاد رستمی صبح امروز در دیدار معاون وزیر صمت با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در استان چهارمحال و بختیاری یک هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که در سطح کشور کم‌نظیر و بی‌نظیر هستند.

چهارمحال و بختیاری بزرگترین تولیدکننده خوراک آبزیان کشور

مدیرکل سازمان صمت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این استان در تولید خوراک آبزیان مقام اول کشور را دارد و نیمی از نیاز کشور در تولید خوراک ماهیان سردابی و گرمابی را تامین می‌کند، در تولید موکت و کف‌پوش بزرگترین تولیدکننده خاورمیانه و در تولید ورق‌های پوشش‌دار گالوانیزه و اجرام نسوز در سطح کشور برتر است.

رستمی با اشاره به اینکه ۱.۲ از واحدهای صنعتی کشور در این استان است، افزود: ۲ هزار واحد صنعتی در حال اجرا در استان است، همچنین ۴۰ طرح بالای ۱۰۰ نفر اشتغال وجود دارد و در تلاش هستیم سهم استان در صنعت بیش از همیشه افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: ذوب ۸۰۰ هزار تنی فولاد سفیددشت از جمله طرح‌های صنعتی استان است که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید همچنین در حوزه فولاد و بخش خصوصی به ۲۰ طرح بزرگ در شهرک صنعتی سفیددشت مجوز فعالیت داده شده تا در تکمیل زنجیره‌های فولاد گام بزرگی برداشته شود.

رستمی در خصوص پتروشیمی لردگان اظهار داشت: این کارخانه سالانه بیش از یک میلیون تن اوره و آمونیاک تولید می‌کند و در واحد کریستال نیز ظرفیت به ۱۰۰ هزار تن افزایش یافته و در کنار آن مجوز عملیات احداث پارک اوره و فعال شدن ۴۰ کارخانه کوچک صادر شده و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه دیگر اجرایی شود.

وی گفت: برای ایجاد کارخانه‌های کوچک و تکمیل‌کننده زنجیره‌های کارخانه‌های استان بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال ۶ هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲.۵ برابر آن اشتغال غیرمستقیم ایجاد کند.

پیشرفت رضایت‌بخش استان در بخش ماشین‌سازی

رستمی با اشاره به اینکه استان در ماشین‌سازی پیشرفت خوبی داشته افزود: در حال حاضر تولید ماشین خوراک آبزیان در استان انجام می‌شود که جزو شرکت‌های دانش‌بنیان موفق در چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به پیشرفت صنعت کشتی‌رانی در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با وجود این صنایع شهرستان‌هایی در این استان هنوز توسعه صنعتی نداشته‌اند که امید است با ایجاد مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران بتوان این شهرستان‌ها را از بن‌بست خارج کرد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۵

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول