اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

وزیر نیرو: اعتبارات لازم برای ارتقاء زیرساخت‌های اسلامشهر تامین می‌شود

وزیر نیرو گفت: با تامین و تخصیص اعتبارات لازم، زیرساخت های شهرستان اسلامشهر در حوزه های آب و فاضلاب و برق ارتقا می‌یابد.

وزیر نیرو: اعتبارات لازم برای ارتقاء زیرساخت‌های اسلامشهر تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: با تامین و تخصیص اعتبارات لازم برای رفع کمبودها، زیرساخت های شهرستان اسلامشهر در حوزه های آب و فاضلاب و برق ارتقا یافته و از مشکلات مردم این منطقه کاسته می شود.

وی با اشاره به تاریخچه اسلامشهر گفت: شهرستان اسلامشهر از نیروهای انقلابی و ولایتمدار است که گوشه‌ای از صحنه های رشادت های مردم این شهر را در دوران دفاع مقدس و در قالب لشکر حمزه سیدالشهدا دیدیم که تعداد شهدای این شهرستان گواهی بر این ادعاست.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مردم اسلامشهر در تمام صحنه های دفاع از انقلاب و ولایت فقیه حاضر بوده و پشتیبان نظام و رهبری بوده و از این بابت از مردم این شهرستان تشکر و قدردانی می کنم، بیان کرد: در موضوعات مرتبط با وزارت نیرو و در حوزه های آب و فاضلاب و برق باید کارهای مفصلی در این شهرستان انجام شود تا مسائل و مشکلات مردم این منطقه برطرف شود.

محرابیان ادامه داد: امروز مدیران عامل آب و فاضلاب و شرکت توزیع برق استان و منطقه در خدمت مردم این شهرستان حاضر شده تا مسائل مطرح و احصا شده را با یک تشریک مساعی و روحیه همکاری مورد بررسی قرار داده و با تصمیمات اتخاذ شده در جلساتی که برگزار شده و مصوبه این سفر خواهد بود، به زودی مسائل و مشکلات این شهرستان در حوزه های زیر مجموعه وزارت نیرو بر طرف شود.

وی تصریح کرد: برای تقویت زیرساخت های حوزه برق و اصلاح شبکه های فرسوده و بهسازی و به روزرسانی برخی پست های فشار قوی برق که باعث تقویت شبکه و ارتقاء برق رسانی از نظر کمی و کیفی در این حوزه می شود، اقدامات مناسبی انجام و اعتبارات مورد نیاز تخصیص و تامین می شود.

مقام عالی وزارت نیرو با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات حوزه آب و فاضلاب در اسلامشهر ادامه داد: در شهرستان اسلامشهر عملیات اجرایی احداث یک مجموعه فاضلاب شروع شده و به صورت نیمه تمام و در مراحل بهره‌برداری اولیه قرار گرفته که برای ادامه فعالیت و تکمیل تصفیه خانه و شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب اعتباراتی لازم است که با نظر کارشناسی شده و توافقات صورت گرفته میزان اعتبارات مورد نیاز تامین و تخصیص داده خواهد شد.

وی افزود: برای تامین آب پایدار در شهرستان اسلامشهر مخازنی برای تعادل‌بخشی و تاب آوری مناطق مختلف شهرستان احداث شود که برای این موضوع تصمیم‌گیری شده که علاوه بر تامین اعتبارات لازم احتمالاً نیاز به تقویت منابع آبی داریم که این منابع باید از سایر نقاط ایجاد و تامین شود.

وزیر نیرو اضافه کرد: برای رفع مشکلات شهرستان اسلامشهر مصوبات انجام شده حاصل تصمیمات جمعی مسئولین شهرستان با مدیران استانی بوده و وزارتخانه به عنوان پشتیبان، پیگیر این مصوبات خواهد بود که امیدواریم در چهارچوب یک همکاری مشخص و زمانبندی شده و در اسرع وقت شاهد تحقق این وعده ها باشیم.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر خود به شهرستان های استان تهران گفت: در شهرستان قدس پروژه آبرسانی به طور قابل توجهی در مدت کمتر از ۴ ماه احداث شده که جای قدردانی دارد و انتظار می‌رود با همت مجموعه مدیران آبفای استان تهران در شهرستان اسلامشهر هم بخش قابل توجهی از پروژه ها که امکان پذیر است تا پایان سال جاری انجام و تکمیل شود، بخش های دیگر هم تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

محرابیان با بیان اینکه اگر ما به خواسته ها و نیازهای مردم توجه کنیم پروژه های بزرگی که باعث افزایش زیرساخت‌های منطقه می شود اجرا و بسیاری از مشکلات مردم رفع می‌شود، خاطرنشان کرد: افزایش رضایتمندی مردم و خدمت بی منت موجب رضایتمندی باری تعالی و کسب سعادت الهی برای مسئولین خدوم ملت می شود.

در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر، مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با اشاره به اقدامات و پیگیری های انجام شده در حوزه های مختلف برای رفع کمبودها و کاستی ها در شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: پیرو جلساتی که با وزیر نیرو داشتیم موضوعات کلی در حوزه ماموریت های وزارت نیرو را مطرح و مصوبات خوبی هم به مجموعه وزارتخانه ابلاغ شد که در سفر امروز وزیر نیرو و با حضور در شهرستان از نزدیک برخی کمبودها و کاستی ها را مورد بازدید میدانی قرار داده دستوراتی هم برای رفع آنها صادر کرد.

شریفیان افزود: کیفیت و کمیت آب در شهرستان اسلامشهر به شدت مردم را اذیت میکند که با قول مساعد وزیر و تامین اعتبارات و اجرای به موقع و سریع طرهها تا آینده‌ای نه چندان دور شاهد رفع این مسائل و مشکلات خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تعامل و همکاری بسیار خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد، تاکید کرد: در دولت های گذشته که ساخت نیروگاه از وظایف دولت بود انجام نشد، اما در دولت فعلی با اقدامات انجام شده امسال کمترین قطعی برق را در سطح کشور داشتیم که جای قدردانی دارد، امیدواریم در حوزه آب نیز این اقدامات سریعتر انجام شود.

نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کثرت جمعیتی و بافت ساختاری منطقه، خاطرنشان کرد: برای رفع کاستی‌ها و کمبودها و ارتقای زیرساخت های شهرستان اسلامشهر، همت و عزم جدی مسئولین نیاز است، که با احصاء نظام مسائل و مشکلات شهرستان که به رئیس جمهور و وزرا ارائه شده و با پیگیری های صورت گرفته، امیدواریم به زودی این مسائل حل همه مشکلات مردم برطرف شود. 

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول