اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

آغاز به کار هفتمین جشنواره مطبوعات محلی سیستان و بلوچستان

مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان از آغاز بکار هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه‌های خبری سیستان و بلوچستان خبر داد.

آغاز به کار هفتمین جشنواره مطبوعات محلی سیستان و بلوچستان

محمدهادی طهرانی مقدم امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان با هدف ارتقاء سطح کیفی خبر و اطلاع رسانی در استان ، توسعه فضای رسانه‌ای با هدف توسعه پایدار، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه ها، آشنایی با ظرفیت ها و قابلیت های رسانه های مکتوب و مجازی،  شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه های استان و ایجاد فضای رقابتی بین آثار مطبوعاتی و رسانه‌ای  در سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان افزود: این جشنواره در 11 بخش  گزارش ( خبری، گزارش تحلیلی - توصیفی) ، گزارش ویدئویی، یادداشت و سر مقاله، خبر، مصاحبه تفصیلی، عکس (مستند یا خبری) ، تیتر، پوستر و اینفوگرافیک، طراحی و صفحه آرایی، طنز و کاریکاتور، موشن گرافیک برگزار می شود.

دبیر هفتمین جشنواره مطبوعات استان، محورهای این جشنواره را جهاد تبیین، شعار سال، محرم و صفر و پیامد های واقعه کربلا، کرونا و مدافعان سلامت ، نقش رسانه ها در کنترل اپیدمی ویروس و واکسیناسیون، سیستان و بلوچستان دروازه شهادت ( شهدای امنیت، مدافع وطن، مدافع حرم، سلامت، خدمت)، معرفی ظرفیت های استان با تاکید بر ارائه تصویری مطلوب و مناسب از استان، آسیب های اجتماعی، ترویج نماز، امر به معروف و نهی از منکر و شناخت جنبه های فرهنگی حجاب و عفاف، اقتصاد مقاومتی ، مدیریت مصرف نیرو ( برق، آب، گاز) بشمرد و اظهار کرد: بخش ویژه این جشنواره با موضوع  «آب و خشکسالی و چالش های بزرگ سیستان و بلوچستان» نیز در این جشنواره در نظر گرفته شده است.

طهرانی مقدم با بیان اینکه این جشنواره با همکاری خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حامیان این جشنواره برگزار می شود افزود: آثاری در جشنواره شرکت داده می شوند که در فاصله زمانی ابتدای فروردین ماه 1400 تا پایان شهریور ماه 1401 در یکی از نشریات استانی ، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان منتشر شده باشد.

وی  ادامه داد: آثار روزنامه نگاران و خبرنگاران محلی استان که در مطبوعات و رسانه های سایر استان ها منتشر شده باشند، نیز امکان شرکت در این جشنواره را دارند.

مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان گفت: هر متقاضی مجاز به شرکت در 2 بخش از جشنواره می باشد که  در هر بخش میتواند حداکثر تا 3 اثر را بارگذاری نماید، در مجموع از هر شرکت کننده 6 اثر پذیرفته می شود که  در صورت ارسال آثار بیشتر ، آثار اضافی حذف خواهند شد.

این مسؤول بیان کرد: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند تا پایان شهریورماه جاری جهت ثبت نام به سایت سامانه متمرکز جشنواره های رسانه های سراسر کشور به نشانی pressfestival.ir مراجعه کنند.

طهرانی مقدم ، تقدیرنامه، تندیس و هدیه نقدی جایزه نفر اول،  تقدیرنامه و هدیه نقدی جایزه نفر دوم و تقدیرنامه و هدیه نقدی جایزه نفر سوم را  در هر بخش عنوان کرد.

گفتنی است؛ آیین اختتامیه این جشنواره  همزمان با آیین تجلیل از خبرنگاران در مهرماه 1401 با حضور اصحاب رسانه و مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول