اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ستاری: کاتالسیت در ۱۰ سال اخیر داخلی‌سازی شده است/ معافیت مالیاتی صنایع در قانون جهش تولید دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به داخلی‌سازی حوزه کاتالیست در بخش‌های پتروشیمی، فولاد، مواد شیمیایی و غیره طی ۱۰ سال اخیر، گفت: ۴ مورد از آئین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دولت مصوب شده است.

ستاری: کاتالسیت در ۱۰ سال اخیر داخلی‌سازی شده است/ معافیت مالیاتی صنایع در قانون جهش تولید دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سورنا ستاری ظهر امروز در حاشیه افتتاح خانه خلاق و نوآوری قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جایگاه خانه‌های خلاق در قانون جهش تولید دانش بنیان، به عنوان ظرفیتی جدید و ارزشمند در حوزه کارآفرینی ما معرفی شده اند.

وی افزود: افتتاح خانه خلاق در سرای سعدالسلطنه، شروع این حرکت در استان قزوین است، استانی که دارای قدمت بسیار بالایی بوده و صنایع دستی بسیار با ارزش آن در معرض نابودی و بی توجهی قرار گرفته و توسط خود مردم باید این صنایع دستی دوباره احیا شوند و به زندگی مردم بازگردند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: در خانه های نوآوری، ایده‌های جدید بر اساس فضای جدیدی که وجود دارد برای نفوذ این نوع نوآوری ها شناسایی و ارائه می‌شوند.

ستاری یاد آور شد: تکنولوژی می‌تواند در بسیاری از بخش‌ها کمک کننده باشد خصوصا حوزه آی سی تی که بسیاری از این تکنولوژی ها را به روز و در دسترس مردم قرار دهد.

وی اعلام کرد: ۷۵ خانه خلاق در کشور راه اندازی شده و معمولا در سفرهای استانی رئیس جمهور راه اندازی حدود پنج خانه خلاق تصویب می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: در خصوص کاتالیست وضعیت بسیار خوبی داریم و در ۱۰ سال گذشته حوزه کاتالیست ما در حوزه پتروشیمی، فولاد، تولید مواد شیمیایی و غیره این داخلی سازی شده است.

ستاری در خصوص توسعه زیست بوم فناوری و ورود شرکت های دانش بنیان به صنایع بزرگ نیز یاد آور شد: قانون جهش تولید دانش بنیان زیرساخت بسیار مناسبی را برای این موضوع ایجاد کرده و از آیین نامه‌های مربوطه، حدود چهار مورد آنها در دولت مصوب شده و مابقی را نیز سعی می کنیم تا ۱۵ شهریور به تصویب دولت برسانیم.

وی اضافه کرد: یکی از بخش‌های عمده آن معافیت مالیاتی صنایع حوزه تحقیق و توسعه و همکاری شرکت‌های بزرگ در بازار سرمایه بوده و بسیاری امکانات دیگر در قانون جهش تولید دیده شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تاکید کرد: چشمه نور پروژه بزرگی است و راه اندازی کامل آن زمانبر می‌باشد که خوشبختانه منابع جدیدی به آن تزریق شده و امیدواریم سرعت بگیرد.

ستاری در پایان گفت: صندوق پژوهش و فناوری را استاندار به خوبی حمایت می‌کند و هرچه قدر بتوان سرمایه این صندوق را افزایش داد قابلیت مانور آن بیشتر است.

انتهای پیام/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول