اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

افزایش 7671 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد با افزایش 7672 واحد همراه شد.

افزایش 7671 واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ بورس اوراق بهادار تهران امروز اولین روز کاری خود را با روند رو به رشد آغاز کرد و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 7671 واحد نسبت به روز قبل به رقم یک میلیون و 450 هزار و 45 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 2077 واحد به رقم 410 هزار و 327 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 475 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 7.3 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 440 هزار معامله و به ارزش 5 هزار و 96 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزش 0.53 درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هموزن 0.51 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 0.46 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.72 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.32 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای پتروشیمی پردیس، چادرملو، پالایش بندرعباس، گل‌گهر، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان و سرمایه‌گذاری غدیر به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص با 69 واحد افزایش به رقم 19 هزار و 390 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 69 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس بالغ بر 344 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 3.1 میلیارد سهام در قالب 238 هزار معامله و به ارزش 4 هزار و 415 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول، پالایش نفت شیراز، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت لاوان، برق عسلویه مپنا بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نیروی برق دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.

به گزارش فارس، قرار است سهام عدالت به جاماندگان دو دهک کم‌درآمد جامعه و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص پیدا کند.

همچنین یکی از سیاست‌های دولت در تدوین آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت تشویق مردم به ماندگاری در سهام عدالت به جای فروش این سهام ارزنده است تا مردم بتوانند از عایدی و سود این سهام استفاده کنند.

سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه همراه ریسک و نوسان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول