اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مشارکت 8 هزار خیر ایلامی در پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام»

مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام گفت: 8 هزار نفر از مردم این استان در پویش ملی صحن حرم، مدرسه‌ام شرکت کرده اند.

مشارکت 8 هزار خیر ایلامی در پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام»

جلال حمره مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان اینکه مشارکت ایلامیان در پویش ملی «صحن حرم، مدرسه ام» از مرز ۸ هزار خیر گذشت گفت: جامعه هدف اصلی این پویش را مردم به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان و بهره‌گیری از رویکرد تربیت اسلامی در ترغیب آنها به انجام کارهای خیر و نیکوکارانه تشکیل می دهد.

وی بیان داشت: مدرسه و امر تعلیم و تربیت در نزد پروردگار و آحاد جامعه در جایگاه رفیعی قرار دارد که در آموزه‌های دینی و کلام اهل بیت (ع) به آن اهمیت فراوانی داده شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام با اشاره به اینکه پویش صحن حرم، مدرسه ام پنجمین پویشی است که در راستای طرح تحولی «آجر به آجر» نزدیک به دوسال است که در حال اجرا است و در مراحل قبلی مبالغ آن برای احداث مدارس همان استان هزینه میشد گفت: در این پویش مبالغ جمع آوری شده از این طریق، به نیت امام هشتم امام رضا (ع) صرف ساخت ۸ مدرسه برای دانش آموزان استثنایی در استان‌های مختلف کشور می شود.

حمره تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ مدرسه‌ سازی و توسعه مشارکت‌های مردمی به عنوان اهداف اصلی طرح آجر به آجر محسوب می‌شوند لذا در اجرای این طرح تحولی، برنامه‌ریزی براساس گسترش مشارکت‌های خُرد مردمی حتی به اندازه یک آجر است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی ایلام در سطح کشور و از لحاظ آماری ارائه شده بالاتر از میانگین کشوری است، اضافه کرد: با رایزنی با استاندار و سازمان مرکزی درصدد رفع ابهام این آمار هستیم و به رغم همه تلاش های صورت گرفته از سوی دولت و خیرین مدرسه ساز، رشد ساخت مدارس نسبت به رشد جمعیت دانش آموزی در استان ایلام همسویی خوبی در سال‌ جاری دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام ادامه داد: علیرغم اینکه ایلام یکی از استان‌های کوچک به لحاظ جمعیت است در مقایسه با سایر استانها در اکثر پویشهای چهار گانه جزو دستگاه های برتر است.

وی یاد آور شد: درصد بالایی از فضاهای آموزشی استان ایلام نیز فرسوده است که به تخریب و بازسازی نیاز دارد.

حمره خاطرنشان کرد: نیک اندیشان و خیران مدرسه ساز می‌توانند با مراجعه به کانال مهر مدرسه در شبکه اجتماعی شاد و یا از طریق وب سایت ajorBajor.ir در این پویش خیرخواهانه شرکت کنند.

وی تاکید کرد: تا کنون پویش‌های «مهر را با محرم آغاز کنیم»، «من مادرم، بچه های ایران فرزند من»، «آجرهای مهربانی و به رنگ مدرسه» در راستای طرح «آجر به آجر» اجرا شده است و اکنون هم پنجمین پویش بنام «صحن حرم ، مدرسه ام» در سراسر کشور و استان ایلام آغاز شده است.

حمره مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام خواستار پیوستن مردم با حداقل هزینه یک آجر «۵ هزار تومان» به پویش ملی «صحن حرم ، مدرسه ام» در این استان شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: لازم به ذکر است که استان ایلام نزدیک به ۱۰۰ هزار دانش آموز دارد که در هفته دولت ۱۱ فضای آموزشی با ۶۰ کلاس درس و زیربنای ۱۴ هزار و ۵۱۲ مترمربع زیربنا و با مبلغ اعتبار ۶۶ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می‌رسند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول