اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مهارت‌آموختگان صنایع‌دستی و گردشگری حمایت می‌شوند

حمایت از کارجویان عرصه صنایع‌دستی و گردشگری با توانمندسازی و کمک به اشتغال آنان در قالب تفاهم‌نامه‌ای مورد تأکید قرار گرفت.

مهارت‌آموختگان صنایع‌دستی و گردشگری حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدحسین شاهچراغ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان صبح امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، شناسایی مشاغل موجود و آینده‌پژوهی مشاغل در بخش صنایع‌دستی و گردشگری را از اهداف این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

وی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه و پس از نیازسنجی و برنامه‌ریزی، دوره‌های آموزشی منطبق با استانداردهای بین‌المللی برای کارجویان و شاغلان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان از تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی این حوزه با استفاده از ظرفیت استادکاران و متخصصان خبر داد و افزود: ساماندهی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی بر اساس استانداردهای آموزشی یکپارچه و با استفاده از روش آموزشی مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار صورت خواهد پذیرفت.

شاهچراغ، ارائه خدمات مشاوره و هدایت آموزشی به کارجویان و نیز صدور مجوز جهت تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان واجد شرایط فعال در عرصه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی را از دیگر تعهدات این اداره کل برشمرد.

امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز انعقاد این تفاهم‌نامه را گامی مؤثر در ارتقای توانمندی و افزایش بهره‌وری فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: گردآوری آمار و اطلاعات و نیازهای آموزشی شاغلان و کارجویان این حوزه ازجمله برنامه‌های اصلی در راستای اجرای این تفاهم‌نامه است.

وی با تأکید بر انجام اقدامات حمایتی از مهارت‌آموختگان یادآور شد: حمایت از عرضه محصولات تولیدی مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای از طریق بازارچه‌های محلی، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها و نیز ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه تولید و بازاریابی با استفاده از ظرفیت اساتید و متخصصان دو دستگاه، ازجمله برنامه‌های این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، فنی و حرفه‌ای را در به‌کارگیری شیوه‌های نوین مهارت‌آموزی موفق دانست و افزود: به‌منظور اثربخشی آموزش‌ها، همکاری لازم را با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در اجرای دوره‌های آموزشی با روش‌های مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و آموزش دوگانه با بهره‌گیری از کارگاه‌های فعال تولید صنایع‌دستی و ارائه خدمات گردشگری به عمل خواهیم آورد.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول