اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

هشدار سازمان بازرسی به مدیران ورزش و فدراسیون های ورزشی

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در همایش ملی «مدیران ورزش و جوانان و فدراسیون های ورزشی» تاکید کرد تمام دستگاه های اجرایی و نهادهایی که از دولت کمک می گیرند، مشمول نظارت هستند.

هشدار سازمان بازرسی به مدیران ورزش و فدراسیون های ورزشی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، سید جعفر کاظم‌پور، معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در همایش ملی مدیران ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و با اشاره به آیه مبارکه دو از سوره ملک «الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا » گفت: بر اساس قرآن و آموزه‌های دینی، حیات و مرگ با تمام جلوه‌های آن، با فلسفه امتحان انسان‌ها خلق شده است  و قدرت اجتماعی به عنوان یکی از جلوه‌های حیات موجب امتحان الهی است، همانگونه که سلب قدرت به عنوان یکی از جلوه‌های مرگ می‌تواند موجب آزمون الهی باشد.

وی افزود: ما مدیران جامعه در معرض آزمون اعطا و سلب قدرت هستیم و برعهده ما است که در زمان مسئولیت مان با فساد مبارزه کنیم و برطرف کننده نقاط ضعف مدیر قبل از خودمان باشیم.

کاظم پور ضمن تاکید بر اینکه سازمان بازرسی قانون گذار نیست و اختیار توسعه و تفسیر قانون را ندارد بیان کرد: براساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی و ماده یک قانون تشکیل سازمان بازرسی، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و نظارت بر حسن جریان امور از وظایف سازمان بازرسی است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای کمک بگیر از دولت مشمول نظارت هستند، گفت: سازمان بازرسی کل کشور بر اساس قانون اساسی و قوانین عادی بر تمام دستگاه‌های اداری کشور نظارت دارد.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تبصره یک ماده یک قانون تشکیل سازمان بازرسی اظهار کرد: براساس قانون تشکیل سازمان بازرسی، نظارت سازمان در فرآیند اقدامات دستگاه‌های اداری، اجرایی و مشمول نظارت محدود به پس از اقدام دستگاه نیست، بلکه نظارت سازمان از قبل فرایند شکل گیری اقدامات آغاز خواهد شد و در دوره اجرا و پس از اجرا نیز ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه راهبرد نظارتی سازمان بازرسی مبتنی بر اقدامات پیشگیرانه است گفت: تمامی تلاش ما بر این است که تخلف و جرمی در دستگاه‌های اجرایی واقع نشود و در این راستا در ارتباط دائم و مستمر با فدراسیون ها و نهادهای ورزشی کشور هشدارهای لازم ارائه می شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی به مدیران ورزشی کشور تاکید کرد که گزارش‌ها، نامه‌های هشداری و پیشنهادات اصلاحی سازمان بازرسی را جدی بگیرند و گفت: مدیر مربوطه مکلف است بلافاصله اقدامات مبتنی بر اصلاحات فرایند را بر اساس نظر سازمان بازرسی آغاز و تا حصول نتیجه گزارش لازم را ارائه کنند.

وی از جمله وظایف دستگاه‌ها در قبال سازمان بازرسی کشور را همکاری های لازم جهت جمع‌آوری دلایل و مدارک مورد مطالبه براساس تبصره یک ماده ۲ قانون تشکیل سازمان، اتخاذ تصمیم هیات‌های تخلفات اداری مستقر در وزارتخانه‌ها ظرف حداکثر ۳ ماه و جلوگیری از وقوع جرم اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول