اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سایه سنگین ریزگردهای دشت الله آباد بر سر مردم آبیک/ آب سد طالقان به تمام نقاط شهر می رسد

فرماندار شهرستان آبیک حدود 50 درصد آلودگی هوای این شهرستان را ناشی از ریزگردهای دشت الله آباد دانست و گفت: جنگل کاری 500 هکتار از این دشت در دستور کار قرار می گیرد.

سایه سنگین ریزگردهای دشت الله آباد بر سر مردم آبیک/ آب سد طالقان به تمام نقاط شهر می رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حامد فتوحی در بین الصلاتین نماز جمعه شهر آبیک اتمام پروژه های نیمه تمام در کشور را از سیاست های اصلی رئیس جمهور و در دستور کار جدی مسئولان شهرستان آبیک دانست و اظهار کرد: در پروژه آبرسانی از سد طالقان به آبیک پیگیری های مختلفی از سوی نمایندگان مجلس و مسئولین در دوره های مختلف صورت گرفت اما بیش از نیمی از اعتبار این پروژه با دستور و پیگیری شخص رئیس جمهور و پیگیری وزیر نیرو و استاندار قزوین تحقق یافت و با حضور وزیر نیرو ذر آستانه هفته دولت آب گوارای سد طالقان به آبیک رسید.

وی افزود: شبکه آب شرب شهر آبیک یکسان است و این تفکر و نگاه که آب سد طالقان به مناطقی از این شهر نخواهد رسید به هیچ وجه درست نیست چرا که پیش از رسیدن آب سد طالقان آب شهر از چاههای پایین دست  به مخازن بالادست می رسید اما با ورود آب سد طالقان به آبیک شبکه آب تغییر کرده و ابتدا آب مخزن شمال شهر  پر می شود و به صورت موازی وارد شبکه می شود که بین 3 تا 4 هفته آینده آب به طور یکسان در شبکه قرار گرفته و شهروندان تمام نقاط شهر آبیک از باکیفیت ترین آب بهره مند می شوم.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: در حال حاضر هشت حلقه چاه آب از مدار آبرسانی خارج شده و با ورود تدریجی آب سد طالقان به شبکه آبرسانی،  به زودی کیفیت آب در همه نقاط به ویژه شهرک های فردوس، خرم و بنیاد به ثبات و پایداری خواهد رسید. 

فتوحی حدود 50 درصد آلودگی هوای شهر آبیک را ناشی از ریزگردهای دشت الله آباد جنوب شهرستان و احداث زهکش در این دشت را از تصمیم گیریهای اشتباه در سالهای گذشته ذکر و تصریح کرد: در سفر رییس جمهور برای جنگل کاری 500 هکتار از دشت الله آباد اعتبار اختصاص یافته که در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی هم این مهم مطرح شد که برنامه های کوتاه مدت در دستور کار قرار دارد و بحث استفاده از پساب های فاضلاب شهرکهای صنعتی برای دشت هم در حال پیگیری است. 

وی با اشاره به وضعیت نامناسب حوزه بهداشت و درمان شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: اقدامات خوبی برای بیمارستان دولتی شهدا در دستور کار قرار گرفته و پروژه الحاقی هم در حال پیگیری بوده و جزو سیاستهای دولت هم است که کمک و همراهی مردم قطعا در پیشبرد اهداف مسئولان راهگشا خواهد بود. 

این مسئول ساماندهی دامداری ها را نیازمند کار علمی و کارشناسی دانست و افزود: چند طرح از سوی جهاد کشاورزی استان قزوین و شهرستان آبیک در حال بررسی و پیگیری است. 

شهرداران برای ایجاد درآمد پایدار گام بردارند

فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به وضعیت شهرداریهای این شهرستان افزود: شهرداران شهرهای جدیدالتاسیس قشلاق و زیاران شبانه روز پیگیر امور هستند و شهرداری های آبیک و خاکعلی هم در وضعیت مالی خوبی به سر نمی برند که نیاز است همه شهرداران نسبت به ایجاد درآمد پایدار گام بردارند. 

فتوحی ادامه داد: در خصوص زمینهای قولنامه ای چندین جلسه برگزار و تصمیمات خوبی اخذ شده و حل زمینهای شهرک فردوس هم در حال پیگیری است. 

وی ابراز امیدواری کرد: هفته های آینده شاهد بازگشایی استخر شهرداری آبیک که حدود سه سال راکد مانده، باشیم. 

این مسئول خطاب به مردم شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: مسئولان، نوکر مردم هستند که باید آنان را از خودتان بدانید. در کنار شما هستیم و وظیفه خدمتگزاری داریم. کار جهادی در شهرستان آبیک در حال انجام است که شورای تامین شهرستان به ویژه شخص دادستان عمومی و انقلاب اسلامی با قوت و قدرت پیگیر منافع مردم و مصالح شهرستان است و شورای تامین در احقاق حق مردم دریغ نمی کند. 

فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به پیگیری اصحاب رسانه در موضوعات مختلف شهرستان و انتقال مشکلات و مسائل مردم،  از زحمات و تلاش های خبرنگاران تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول