اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان با رئیس جمهور زنگبار دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهور زنگبار دیدار و دعوت رسمی آیت‌الله رئیسی را ابلاغ کرد.

امیرعبداللهیان با رئیس جمهور زنگبار دیدار کرد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به زنگبار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه سفرش به آفریقا و پس از حضور در مالی و تانزانیا پنجشنبه شب وارد زنگبار شد، ظهر امروز (جمعه) چهارم شهریور ماه با «حسین مووینی» رئیس جمهور زنگبار دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار دعوت رسمی آیت‌الله رئیسی از رئیس جمهور زنگبار برای سفر به ایران را ابلاغ کرد. وی همچنین گفت که در حال برنامه ریزی برای سفر رئیس جمهور ایران به زنگبار در یک سال آینده هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی در این دیدار بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل حضور فعالان اقتصادی کشورمان در زنگبار تأکید کرد.

وی آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم برشمرد و روابط تاریخی و فرهنگی زنگبار با ایران را زمینه مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان همکاری‌های تجاری، دانشگاهی، صنعتی و ... ایران با زنگبار را از جمله زمینه‌های مورد همکاری برشمرد.

حسین مووینی، رئیس جمهور زنگبار نیز ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از سفر وزیر خارجه کشورمان و هیأت همراه به زنگبار، از توسعه روابط زنگبار با ایران در موضوعات مورد اشاره امیرعبداللهیان استقبال و آمادگی کامل خود را جهت تسهیل حضور شرکت‌های ایرانی در زنگبار اعلام کرد.

وی همچنین از دعوت آیت‌الله رئیسی جهت دیدار از جمهوری اسلامی ایران تشکر و استقبال کرد و از برنامه ریزی جهت انجام این سفر در ماه‌های آینده خبر داد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان در نخستین سفرش به آفریقا ابتدا به جمهوری مالی رفت و از آنجا وارد دارالسلام شد و شب گذشته نیز به زنگبار سفر کرد. وی قرار است تا دقایقی دیگر برای دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه تانزانیا وارد شهر دودوما شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول