اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اخذ مجوز صندوق عتف برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان/بارگذاری ۵۰۰ نیاز جامعه در سامانه «نان» وزارت علوم

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد صندوق شورای عتف از ابتکاراتی بود که امسال موفق شدیم مجوز آن را اخذ و مصوبه آن را بگیریم و بودجه حداقلی برای سال اول پیش‌بینی شده است.

اخذ مجوز صندوق عتف برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان/بارگذاری ۵۰۰ نیاز جامعه در سامانه «نان» وزارت علوم

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، فرخی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان رفسنجان در دانشگاه ولیعصر(عج) اظهار کرد: انصافا لذت بردم و چنین تصوری از مجموعه دانشگاهی رفسنجان با این تعداد شرکت فناور نداشتم و از تلاشی که انجام گرفته قدردانی می‌کنم و امیدواریم شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشیم.

وی بیان کرد: سال گذشته شاید دغدغه دکتر زلفی‌گل وزیر علوم برای تدوین برنامه تحولی دولت در حوزه آموزش عالی این بود که خلأهای جامعه دانشگاهی در عصر حاضر را پیدا کند. یکی از معضلات اصلی این بود که حضوری در عرصه مسائل اجتماعی نداشتند لذا بر اساس اسناد بالادستی خصوصا سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، برنامه‌ای که در همین رابطه با مشورت اکثریت نخبگان دلسوز جامعه داشتیم تلاش بر این شد که حرکت و جهت‌گیری به همین سمت باشد، که در ابتدای اعلام برنامه وزیر ایجاد معاونت فناوری وزارت علوم بود این موضوع قبل از نام‌گذاری مقام معظم رهبری در بحث سال صورت گرفت و برنامه‌ای که در وزارت علوم اتفاق افتاد با بازنگری ساختار سازمانی وزارتخانه تلاش شده این خلأ پر شود.

فرخی ادامه داد: برای ارتباط فناوری‌ها با نظام مسائل جامعه سامانه  «نان»، (سامانه نظام ایده‌ها و نیازها) را ایجاد کردیم که تا الان حدود 500 نیاز جامعه بارگذاری شده که وظیفه آن این است که نیازهای جامعه، صنعت حتی بخش خصوصی را احصاء و بارگذاری کند که اساتید با مراجعه به این سامانه  پروژه‌های خود را در رابطه با این نیازها تعریف کنند.

وی تصریح کرد: وزارت علوم برای اولین‌بار در عمر خود مرکز علوم انسانی و علوم قرآنی را تأسیس کرد و تلاش می‌شود علاوه بر توجه به دانش بومی در حوزه علوم انسانی که سال‌ها مغفول مانده و مورد گلایه مقام رهبری نیز بود، توجه ویژه شود و تلاش دارند با بازنگری برنامه‌های قبلی سیاست‌گذاری جدید و نقشه راه جدید در بحث رفع خلأها در حوزه این علوم انجام شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از در حوزه فناوری و دانش بنیان بعد از 11 سال شورای عتف با حضور ریاست جمهوری برگزار و چهار مصوبه که هفته گذشته ابلاغ شد، داشت که امیدواریم بیشترین برکات را در رفع موانع حوزه ورود به عرصه دانش‌بنیان و موضوعات تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان را داشته باشد و این حوزه ایجاد صندوق شورای عتف از ابتکاراتی بود که امسال موفق شدیم مجوز آن را اخذ و مصوبه آن را بگیریم و بودجه حداقلی برای سال اول پیش‌بینی شده است.

فرخی ابراز کرد: در مجموعه دانشگاه رفسنجان تلاش مجموعه‌های دانشگاهی هنوز آن‌طور که بایسته باشد، منجر به حل مسأله اجتماعی نشده است، روسای جدید مأموریت دارند در منطقه جغرافیایی خودشان اعم از استان و شهرستان در سال اول ریاست خود حداقل یک مسأله اصلی را شناسایی و با کمک مجموعه‌های فناور و دانش‌بنیان حل کنند که لازمه آن همکاری تنگاتنگ دانشگاه و مسؤولان استانی و منطقه‌ای است و از این ظرفیت که در شهرستان وجود دارد مسائل اصلی شهرستان را احصاء و در پی حل آن اقدام شود.

وی عنوان کرد: در دهه چهارم انقلاب هستیم و چهار دهه آموزش در دانشگاه‌های ما به هسته‌های فناور و مراکز شتاب‌دهنده منتج شده است که باید در زمینه حضور در اجتماع و حل مسائل اجتماعی و صنعتی موثر باشند.

فرخی در پایان گفت: در بحث کمبود فضای فیزیکی طرح پیشنهادی دانشگاه با کمک همراهی مجوعه‌های استانی و حامی(شرکت مس) ارائه شود که ما تلاش می‌کنیم با هماهنگی و هم‌افزایی در مجموعه ستاد وزارت علوم کمک کنیم که این مشکل حل شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول