اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

عقب افتادگی آذربایجان شرقی در حوزه راه از متوسط کشوری

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در حوزه راه نسبت به متوسط کشوری عقب افتادگی در استان داشتیم که با پیگیری های انجام شده و طی 8 ماه کار جهادی فراگیر در ۷۰ نقطه استان که عمدتاً مناطق محروم بودند، عملیات راهسازی انجام شد.

عقب افتادگی آذربایجان شرقی در حوزه راه از متوسط کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ۳۵ طرح بهسازی و آسفالت راه های روستایی آذربایجان شرقی به طول ۲۵۰ کیلومتر با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و استاندار آذربایجان شرقی از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این پروژ‌ها، گفت: در حوزه راه نسبت به متوسط کشوری عقب افتادگی در استان داشتیم که با پیگیری های انجام شده و طی 8 ماه کار جهادی فراگیر در ۷۰ نقطه استان که عمدتاً مناطق محروم بودند، عملیات راهسازی انجام شد.

عابدین خرّم افزود: با تامین اعتبارات و منابعی که در سفر رئیس جمهور اختصاص یافت، در یک و نیم سال آینده در خصوص بهره مندی از راه های ایمن و مناسب، به متوسط کشوری خواهیم رسید.

وی یادآور شد: تکمیل کریدورهای شرق و‌ غرب استان در دست اقدام بوده و امیدواریم این عقب ماندگی که در وضعیت ترانزیتی استان پیش آمده، سر و سامان پیدا کند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی نیز گفت: ۳۵ طرح راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۵۱۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

اروجعلی علیزاده افزود: ۲۷۵۴ روستا در آذربایجان شرقی وجود دارد که از این تعداد ۱۸۵۰ روستا راه آسفالته دارند.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این‌طرح‌ها تسهیل تردد روستاییان و کاهش مشکلات آنها برای رفت آمد است، اضافه کرد: این طرح ها در جغرافیای وسیع استان اجرا شده و برای اجرای این تعداد راه روستایی، ۲۲۰ هزار تن آسفالت ریزی شده است.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول