اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

۱۰ استاندار پروژه بیمارستان دولتی فردیس را استارت زده‌اند

بازرس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: شهرستان فردیس با بیش از ۷۰۰ هزار جمعیت هنوز یک بیمارستان ندارد و سازمان نظام پزشکی این شهرستان با دارا بودن حدود هزار عضو هنوز مستاجر است.

۱۰ استاندار پروژه بیمارستان دولتی فردیس را استارت زده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، علی محمد مظلومیان، بازرس سازمان نظام پزشکی کشور و معاون نظارت نظام پزشکی شهرستان فردیس در همایش گرامیداشت روز پزشک که امروز به همت اداره نظام پزشکی فردیس برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت و مقام سرداران سلامت، افزود: با توجه به کمبود امکانات و حتی کمبود ماسک در ایام کرونا معنی جنگ را درک کردیم. پزشکان در این ایام کرونا با جان و دل جنگیدند و در عرصه دفاع از جان و سلامت جامعه خوش درخشیدند.

وی با اشاره به نبود تخت بیمارستانی در فردیس، گفت: شهر فردیس با بیش از ۷۰۰ هزارنفر جمعیت یک بیمارستان ندارد وبار اصلی مدیریت درمان شهر بر عهده بخش خصوصی است. اگرچه بخش دولتی را نادیده نمیگیریم اما بخش خصوصی حماسه آفریده است.

این مقام مسؤول مهمترین مشکل درمانی فردیس را نبود بیمارستان عنوان کرد و گفت: از آغاز تخصیص زمین بدای بیمارستان فردیس تا کنون، بیش از ۱۰ استاندار آمده و بیمارستان دولتی فردیس را استارت زده اما در مسیر رسیدن به بهره برداری هیچ اتفاقی نیفتاده است. در این راستا از مسوولین محترم درخواست دارم به فکر مردم فردیس باشید وبرای تکمیل و بهره برداری از بیمارستان فردیس اقدام کنید.

وی در خصوص عملکرد نظام پزشکی فردیس، بیان کرد: نظام پزشکی فردیس بیش از ۸۰۰ عضو دارد که از این تعداد ۲۷۰ نفر پزشک عمومی،۱۶۵ متخصص، ۱۴۵ دندان پزشک، ۱۰۰ نفر ماما و ۶۷ نفر کارشناسان تغذیه است.ضمن اینکه ۱۴ مرکز درمانی خصوصی و ۵ مرکز درمانی دولتی در فردیس مستقر است.

مظلومیان با اشاره به اینکه مجموعه نظام پزشکی فردیس به ویژه هیات مدیره تمام تلاش خود را برای حل مشکلات بخش خصوصی به کار گرفته است؛ گفت: تا کنون ۲۰ جلسه هیات مدیره نظام پزشکی برای کاهش بار نشکلات بخش خصوصی تشکیل شده است.

وی افزود: فعالیت های برون سازمانی از جمله دیدار با استاندار و با مجموعه دستگاه قضایی فردیس به منظور حل مشکلات جامعه پزشکی منجر به تشکیل شورای حل اختلاف ویژه پزشکان در فردیس شد تا در پرونده های شکایات، ضمن حفظ جایگاه پزشکان، دردسرهای حضور در دادسراهای عمومی برای پزشکان بوجود نیاید.

معاون نظارت نظام پزشکی فردیس گفت: مکان نظام پزشکی فردیس استیجاری است و محلی برای استقرار اداره ندارد در خصوص تامین مکان مناسب با فرماندار فردیس نشستی برگزار شد. همچنین جلسه ای با مدیریت شهری درخصوص پسماند پزشکی برگزار کردیم. همچنین برگزاری نشست های درون سازمانی در جهت کاهش مشکلات، برگزاری جلسات آموزشی و ۹ جلسه بازآموزی از جمله دیگر اقدامات نظام پزشکی فردیس است.

گفتنی است؛ در این همایش ۱۵پزشک و ۵ داروساز و خانواده‌های معظم شهدای مدافع سلامت البرز تجلیل شدند.

انتهای پیام/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول