اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

استاندار کرمان: فضای پیرامونی «باغ شاهزاده» ماهان باید اصلاح و ساماندهی شود

استاندار کرمان گفت: باید فضای پیرامونی باغ شاهزاده ماهان اصلاح و ساماندهی شود و از این غربت بیرون بیاید.

استاندار کرمان: فضای پیرامونی «باغ شاهزاده» ماهان باید اصلاح و ساماندهی شود

خبرگزاری فارس _ کرمان، محبوبه سعیدی: استان کرمان یکی از استان‌های تاریخی  و گردشگری کشور محسوب می‌شود.

در استان کرمان ۷ اثر تاریخی ثبت جهانی و بیش از ۷۰۰ اثر ثبت ملی شده است و از این جهت رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار کرمان به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی استان، معاون سیاسی امنیتی استاندار، معاون اقتصادی و معاون عمرانی استاندار و جمعی دیگر از مسؤولان از پروژه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان کرمان بازدید کردند.

اولین بازدید استاندار از کاروانسرای وکیل بود که این کاروانسرا با هزینه بخش خصوصی تبدیل به هتل شده است.

نیاز ۳۰میلیارد تومانی برای تکمیل کاروانسرای وکیل

در حین بازدید از مجموعه کاروانسرای وکیل، فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در توضیحاتی  بیان کرد: این کاروانسرا با هزینه بخش خصوصی تبدیل به هتل شده و  ۱۵۷ سوئیت دارد که هر اتاق با اتاق دیگر طرح‌های مختلف دارد و برای تزئین این اتاق ها از صنایع دستی استان استفاده شده و برای تکمیل حدود ۳۰ میلیارد تومان از تسهیلات محل تبصره ۱۸ داده شده است.

  دومین بازدید استاندار از موزه سیم و زر شهر کرمان بود. این موزه در حمام ابراهیم‌خان که قدمت آن به دوره قاجاریه می‌رسد، قرار دارد.

مقصد بعدی استاندار  کرمان بازدید از مجموعه تاریخی گردشگری باغ بیرم‌آباد بود که فاز اول آن آماده افتتاح است،

استاندار در این بازدید شرط دادن تسهیلات به این مجموعه را بازدید رایگان برای عموم عنوان کرد.

در ادامه از مجتمع پارک آبی دکتر ضیاءالدینی که در زمینی به مساحت ۱۶ هزار مترمربع احداث شده است، بازدید شد.

مدیر این مجموعه در توضیحاتی گفت:  آب مورد نیاز این پروژه خریداری می‌شود و ۳۰ تا ۴۰ متر مکعب آب دورریز دارد که برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود .

وی میزان سرمایه‌گذاری این پروژه را  ۱۹۴ میلیارد تومان دانست که برای دریافت ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به بانک معرفی شده  و افزود: این پروژه زمینه اشتغال ۷۵ نفر را فراهم خواهد کرد.

 مجموعه گردشگری شبدیز در زمینی به مساحت ۶۵۱۷ مترمربع احداث شده و حجم سرمایه‌گذاری آن ۱۰ میلیارد تومان است که زمینه اشتغال ۳۸ نفر در این مجتمع فراهم شده است نیز مورد بازدید قرار گرفت و در ادامه باغ تاریخی هنرمند در روستای لنگر نیز بازدید شد.

این باغ که قرار است به بوتیک هتل تبدیل شود، دارای ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی است و‌ مساحت این باغ ۴۸۵۰ مترمربع و حجم سرمایه‌گذاری برای احیاء آن ۵۲ میلیارد تومان است و ۴۲ نفر هم اشتغالزایی خواهد داشت.

مقصد آخر استاندار کرمان بازدید از باغ شاهزاده ماهان بود.

محمدمهدی فداکار در حاشیه این بازدیدها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مجموعه‌ها ظرفیت معقولی است که  احساس می‌کنیم در قبال آنها کوتاهی کردیم و بیشتر باید این مکان‌ها و مجموعه‌ها معرفی می شوند تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

استاندار کرمان عنوان کرد: برخی از مجموعه‌ها مانند کاروانسرای وکیل و خانه هنرمند ظرفیت خوبی برای جذب توریست خارجی دارد و به‌زودی افتتاح می‌شوند و پروژه پارک آبی و مجموعه دوچرخه‌سواری زمان‌بر هستند.

فداکار اظهار داشت: کارهای بزرگی در زمینه گردشگری و بازسازی آثار باستانی  انجام شده و با توجه به اینکه کرونا کمرنگ شده است، فضا برای گردشگری و مسافرت‌ها فراهم شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر اماکن گردشگری و تفریحی استان پر از گردشگر و مسافر شود و سود اقتصادی آن به مردم برسد.

وی در مورد  افتتاح نشدن باغ بیرم‌آباد گفت: برای تجهیز این باغ نیاز به زمان است و هنوز کامل نشده و قرار است محوطه پیرامونی آن واگذاری‌هایی صورت گیرد و همچنین درب ورودی این باغ  از داخل بزرگراه قرار دارد و به دلیل خطرناک بودن مسیر درب ورودی باغ باید اصلاح شود.

فداکار افزود: باید فضای پیرامونی باغ شاهزاده ماهان اصلاح و ساماندهی شود و از  این غربت بیرون بیاید.

استاندار کرمان بیان داشت: در اختیار این مجموعه‌های گردشگری و تاریخی تسهیلات با نرخ پایین قرار گرفته تا پروژه‌ها را پیش ببرند و اگر برخی در حوزه اداری مشکلاتی داشته باشند برطرف می‌کنیم.

فداکار ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای میراث فرهنگی اختصاص یافته است.

وی ابراز داشت: حجم اعتبار  مورد نیاز میراث فرهنگی بسیار بالا است اما با همین دست خالی کارهای بزرگی انجام شده و شایسته تقدیر است اما راه درازی در پیش داریم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول