اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اصلاح قانون معادن به صحن مجلس می‌رود/ پیشرفت در حوزه معادن لرستان ضعیف است

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون معادن انجام شده و باید برای رای گیری به صحن مجلس برود.

اصلاح قانون معادن به صحن مجلس می‌رود/ پیشرفت در حوزه معادن لرستان ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مصطفی طاهری در نشست با فعالان اقتصادی استان لرستان، با بیان اینکه اعتقاد داریم واردات مواد اولیه توسعه‌ نشان توسعه است، اظهار کرد: متاسفانه بخشی از واردات به بهانه حمایت از تولید داخلی ممنوع شده و این موضوع موجب سوءاستفاده شده و در عمل باعث شده بخش زیادی از تولید به عنوان نمونه در بخش معدن آسیب ببیند.

وی افزود: ما در بحث نوسازی صنایع هم مشکل داریم، متاسفانه سال ۹۸ سرمایه گذاری در کشور منفی شد و این موضوع خطرناک است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اما در مورد قانون‌های خلق الساعه که مطرح شد، سعی کردیم جلوی آن را در کمیسیون صنایع و معادن بگیریم.

طاهری به بنگاه داری دولتی نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه خصوصی سازی به معنای واقعی در کشور وجود ندارد، در واقع ما مسیر خوبی را در خصوصی سازی طی نکرده‌ایم.

وی در مورد قانون جهش دانش بنیان نیز توضیح داد: این قانون پتانسیل خوبی را ایجاد کرده اگر ظرفیت جذب تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی وجود داشته باشد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به مجوزهای کسب و کار هم اشاره کرد و گفت: در قانون جدید در صدور مجوزها تسهیل شده است ، البته برخی دستگاه‌ها مقاومت می‌کنند اما ما کوتاه نمی‌آییم و مرتب نظارت می‌کنیم.

طاهری با اشاره به اصلاح قانون معادن، بیان کرد: اصلاح قانون انجام شده و باید برای رای گیری به صحن برود.

وی پیشرفت معادن لرستان را ضعیف ارزیابی کرد و افزود: آنطور که باید و شاید از ظرفیت معادن استان استفاده نشده و در حوزه مطالعات و اکتشافات کار زیادی انجام نشده است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما ظرفیت قانونی داریم، به عنوان نمونه ماده ۲۴ مکرر استاندار می‌تواند ورود کند و با شورای عالی معادن بخشی از مجوزها را فعال کند، همچنین حاضر هستیم جلسه شورای عالی معادن کشور را در استان برگزار کنیم.

طاهری با بیان اینکه طبق صحبت مسوولان ۲۸۴ استعلام حوزه معادن استان منفی شده است، عنوان کرد: با استفاده از برخی ظرفیت‌ها می‌توان بخشی از آنها را که شرایط دارند فعال کرد ‌‌.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : سهم لرستان از تسهیلات تبصره ۱۸ سحدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که اگر استان این میزان هم جذب شود هنر کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول