اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آغاز عملیات گازرسانی به منطقه مرزی باجگیران با حضور وزیر نفت

سرپرست فرمانداری قوچان از آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به منطقه مرزی باجگیران پس از گذشت سال‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان با حضور وزیر نفت همزمان با هفته دولت خبر داد.

آغاز عملیات گازرسانی به منطقه مرزی باجگیران با حضور وزیر نفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، عباسعلی صفایی ظهر امروز در نشست خبری هفته دولت با اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: ۲۵ دستگاه اجرایی در قالب ۱۰۶ طرح در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۶۹ میلیارد تومان را همزمان با هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری رسانده یا آغاز عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته میزان پروژه‌های افتتاحیه ۲۶ طرح با اعتبار ۴۱.۵ میلیارد تومان بوده است، افزود: طرح‌های قابل افتتاح امسال ۱۴۰ میلیارد تومان و کلنگ‌زنی ۳۲۸ میلیارد تومان است که با حضور مسؤولین استانی و‌ کشوری همچون وزیر نفت به بهره‌برداری رسیده و کلنگ‌زنی می‌شود.

سرپرست فرمانداری قوچان یکی از مهمترین پروژه‌های هفته دولت را آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به منطقه مرزی باجگیران با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: گازرسانی به روستاها و این شهر مرزی از مطالبات جدی مردم طی سال‌های گذشته بود که ۸ روستا در مرحله اول و مابقی به همراه سه روستای بخش شیرین دره در فاز دوم گازرسانی خواهند شد.

وی تأکید کرد: براساس ابلاغ انجام شده، پیمانکار پروژه انتخاب و لوله‌ها در حال حمل به شهرستان است که عملیات پروژه با حضور وزیر نفت از جنب دانشگاه آزاد به سمت باجگیران آغاز می‌شود تا تحول اساسی برای منطقه به ویژه مرز و اهالی آن به وجود آید.

صفایی با بیان اینکه سیاست دولت در کنار مردم بودن است و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای پاسخگویی درست به مردم برنامه‌ریزی کنند، تصریح کرد: نباید مردم را معطل پاسخگویی کرد و ادارات باید به صورت میدانی مسائل و مشکلات را بررسی و رفع کنند.

سرپرست فرمانداری قوچان با اشاره به این مطلب که یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بوده که اقداماتی در این حوزه در حال انجام است، گفت: یکی از پروژه‌های معطل مانده مجتمع فرهنگی-هنری قوچان است که تنها ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال از محل اعتبارات تملک دارایی و متوازن ۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و وزیر فرهنگ نیز دستور اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تجهیز برای این پروژه را داده است.

وی با بیان اینکه پروژه پست برق شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان پیشران خدمات حوزه صنعتی و ضرورت اولیه واحدهای صنعتی بزرگ بوده است و از زیرساخت‌های اساسی به شمار می‌آید، تصریح کرد: قسمتی از تجهیزات در حال حاضر در شرکت منطقه‌ای برق خراسان قرار داشته و مابقی باید از خارج کشور تأمین شود که کمی زمان‌بر است اما براساس قرارداد ۱۵ ماهه تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول