اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

استاندار کرمان: لایحه تقسیم استان باید در مجلس تصویب شود/تغییر مدیران کرمان در صورت لزوم ادامه می‌یابد

استاندار کرمان درباره تقسیم کرمان و تشکیل استان کرمان جنوبی گفت: این بحث در اختیار دولت است و باید لایحه دولت به مجلس برود و اگر مصوب کرد، اجرایی می‌شود.

استاندار کرمان: لایحه تقسیم استان باید در مجلس تصویب شود/تغییر مدیران کرمان در صورت لزوم ادامه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فداکار ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهید محمدجواد باهنر از شهدای دولت کرمانی است و این افتخاری برای ما کرمانی‌ها به‌شمار می‌رود.

وی بیان کرد: معدنی در استان نداریم که بتواند کشور را اداره کند و معادن کرمان هم به مسؤولیت اجتماعی خود عمل می‌کنند حالا کم و یا زیادش بحث دیگری است.

فداکار ابراز داشت: مدیران در زمینه ساماندهی حاشیه‌نشینی قبل از ما کار کرده‌اند و کار خوبی هم انجام داده‌اند و وزیر کشور هم از مناطق حاشیه‌نشین کرمان بازدید کرده است و کارهایی هم انجام می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه حذف حاشیه‌نشینی و نه حاشیه‌نشین خیلی خوب است، تصریح کرد: هرچند وقتی منطقه حاشیه‌نشین را درست می‌کنید، دوباره جای دیگری حاشیه‌نشینی شکل می‌گیرد، اما کرامت حاشیه‌نشینان را هم قبول داریم زیرا هم انسان و شهروند هستند اما به هر دلیلی زمین خورده‌اند و گرفتار حاشیه‌نشینی شده‌اند و انجام جرم توسط عده‌ای را نمی‌توان به نام همه حاشیه‌نشینان زد.

فداکار از کلنگ‌زنی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های انرژی خورشیدی و لاستیک‌های فوق‌سنگین به‌زودی با 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش غیردولتی خبر داد.

مازاد آب انتقالی از خلیج فارس به کرمان و رفسنجان می‌رسد

وی بیان داشت: پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان محقق شده است و در بخش صنعت کرمان و یزد در حال استفاده است و مازاد آب برای کرمان و رفسنجان گرفته می‌شود و امیدواریم تا تابستان آینده انتقال آب به کرمان انجام شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه سیل اخیر کرمان بی‌سابقه بوده است، تصریح کرد: قبل از سیل آماده‌باش داده شد و این موجب شد تا خسارات کمتری داشته باشیم و حدود یک هزار قنات بر اثر سیل آسیب دیده است و آب قنات‌های بسیاری کور شده است.

فداکار ادامه داد: بازسازی قنات‌ها را با سرعت آغاز کردیم، اما خرابی‌ها به‌گونه‌ای‌ست که در برخی مناطق حتی رد قنات را نمی‌توانند پیدا کنند و از طریق پمپ آبرسانی انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تقسیم کرمان و تشکیل استان کرمان جنوبی تصریح کرد: این بحث در اختیار دولت است و باید لایحه دولت به مجلس برود و اگر مصوب کرد، اجرایی می‌شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: شورای شهر یک نهاد مردمی‌ست و در شوراها در اختیار ما نیست، اما در تلاش هستیم تا مدیریت شهری در شهرها تعیین‌تکلیف شود و اختلافات داخلی شوراها را سعی می‌کنیم کمک کنیم تا حل شود.

فداکار درباره سفر رئیس‌جمهوری به استان کرمان بیان داشت: حضور رئیس جمهور در مناطق دورافتاده و اختصاص 21 هزار میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات حاصل این سفر بود و سیل‌بندها نیز تعیین‌تکلیف شد و شناخت استان یکی از مهمترین دستاوردهای سفر بود، زیرا هفت ساعت در هلی کوپتر بودیم و من توضیحات زیادی را مطرح کردم.

وی درباره گردشگری استان کرمان اظهار داشت: ظرفیت‌های گردشگری زیادی در استان کرمان داریم و فعالان گردشگری هم در سفر رئیس‌جمهوری نادیده گرفته نشد و اعتبار خوبی هم برای گردشگری در سفر رئیس جمهوری در نظر گرفته شد.

تغییر مدیران در صورت لزوم 

فداکار تصریح کرد: جاهایی که نیاز باشد، تغییرات را انجام می‌دهیم و تعدادی تغییر هم انجام شده است و اگر نیاز باشد، ادامه خواهد داشت و از خانم‌هایی که براساس شاخص ها توانایی مدیریت داشته باشند، از حضورشان استفاده می‌کنیم و در گذشته هم از بانوان استفاده کرده‌ام و نمی‌توانید من را زن‌ستیز بدانید.

اخراج اتباع غیرمجاز از یکشنبه 

وی با اشاره به اینکه شمار شوتی‌ها «خودروهای افغانی‌کش» در استان کرمان دیگر مانند گذشته نیست و تعداد کمتری را سوار می‌کنند، تصریح کرد: طرد اتباع بیگانه غیرمجاز از یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

استاندار کرمان یادآور شد: بیش از 4 هزار نفر برای مسکن ملی پول واریز کرده‌اند که فقط 10 درصد ثبت‌نام کنندگان را تشکیل می‌دهند و 15 هزار واحد در استان کلنگ‌زنی شده است و ساخت و سازها بیشتر از افرادی‌ست که پول واریز کرده‌اند.

متروی کرمان ضروری است 

فداکار همچنین درباره ساخت آزادراه‌های کرمان اظهار داشت: 6 هزار میلیارد تومان برای راه‌های استان کرمان گذاشته شده که یک سوم اعتبارات سفر رئیس جمهوری به کرمان است و جلساتی برای ساخت راه‌ها برگزار شده است و تا دو، سه هفته دیگر برنامه‌ها اعلام می‌شود اما قرارگاه خاتم (ص) پل سه راه هوانیروز را بدون دادن بودجه به آنها قرار شد، آغاز کنند.

وی ابراز داشت: مترو را نمی‌دانستم قبلا کار مطالعاتی انجام شده است و به همین علت این موضوع را دوباره مطرح کردم و فکر می‌کنم، مترو یک ضرورت برای کرمان است و مسیر فرودگاه تا مزار شهدا یا مثلا از هفت باغ به سمت مرکز شهر را داشته باشیم.

استاندار کرمان متذکر شد: کرمان در زمینه دانش‌بنیان در ردیف آخر کشور است، زیرا پارک علم و فناوری استان در اختیار یک دانشگاه است و پارک استان نیست و در حال انجام برنامه‌های موردی توسط بعضی از دانشگاه‌ها هستیم.

کرمان آخرین رتبه دانش‌بنیان‌ها را دارد

وی ابراز داشت: مترو را نمی‌دانستم قبلا کار مطالعاتی انجام شده است و به همین علت این موضوع را دوباره مطرح کردم و فکر می‌کنم، مترو یک ضرورت برای کرمان است و مسیر فرودگاه تا مزار شهدا یا مثلا از هفت باغ به سمت مرکز شهر را داشته باشیم.

استاندار کرمان متذکر شد: کرمان در زمینه دانش‌بنیان در ردیف آخر کشور است، زیرا پارک علم و فناوری استان در اختیار یک دانشگاه است و پارک استان نیست و در حال انجام برنامه‌های موردی توسط بعضی از دانشگاه‌ها هستیم.

فداکار با اشاره به اینکه به‌طور خاص هنوز برای افزایش سرمایه اجتماعی اقدامی صورت نگرفته است، اضافه کرد: سرمایه‌های اجتماعی در استان کرمان در مقایسه با دیگر استان‌ها خوب است و باید مواردی که به سرمایه اجتماعی آسیب می‌زند را مراقبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه سد صفارود با مشکلات زیست محیطی روبه روست، تصریح کرد: اینکه گفته می شود فلانی موافق است یا مخالف، اما باید مشکلات زیست محیطی ابتدا باید رفع شود تا بعد بتوان گفت می‌توان آب را انتقال داد یا خیر.

فداکار ادامه داد: کرونا در اقتصاد تاثیر زیادی داشت و به مجموعه‌های گردشگری آسیب زیادی وارد کرد و با عزم دولت و لطف الهی کرونا به وضعی رسیده که قابل قبول است و آسیب‌های سال گذشت را نداریم.

وی از سفر تعدادی از وزیران به استان کرمان طی هفته دولت خبر داد و یادآور شد: مجموعه 3 هزار میلیاردی پروژه‌های شرکت گاز، 6 هزار میلیارد تومانی پروژه راه، 3 هزار میلیاردی پروژه‌های بخش نیرو، پروژه‌های 3 هزار میلیاردی کشاورزی و پروژه‌های بهداشت و درمان را در این هفته افتتاح می‌کنیم.  

استاندار کرمان در پایان سخنان خود اظهار داشت: تلاش کرده‌ایم، یک هزار میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری به استان کرمان را بلافاصله بعد از سفر بدهند و این مبلغ به‌زودی واریز می‌شود که مدارس، راه‌ها و قنوات در اولویت هستند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول