اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

معاون وزیر بهداشت: برنامه پزشک خانواده در کشور عملیاتی می‌شود/ افتتاح بیش از یک هزار پروژه بهداشتی در کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: در هفته دولت یک‌هزار و ۱۰۷ طرح با پراکندگی‌های مختلف افتتاح شد که بخشی از این طرح‌ها در خراسان جنوبی بوده است.

معاون وزیر بهداشت: برنامه پزشک خانواده در کشور عملیاتی می‌شود/ افتتاح بیش از یک هزار پروژه بهداشتی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: استان خراسان‌جنوبی به دلایل مختلف مورد توجه حوزه سلامت است و تأکیدات رئیس جمهور، ما را همیشه مجاب می‌کند نسبت به استان متفاوت‌تر عمل کنیم و بیشتر ملاحظه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امروز تلاش می‌کنیم بخشی از گرفتاری‌ها و مشکلات در حوزه سلامت را کم کنیم و مسیر را برای مردم هموارتر کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به سطح ملی تفاوت رفتار دولت  مردم سالار با دیگر دولت ها یادآور شد: زمانی دولت رئیسی نظام سلامت را تحویل گرفت ما روزانه مرگ و میر ۷۰۰ نفری کرونا را داشتیم و کرونا حجم عظیمی از نگرانی اجتماعی را به وجود آورده بود و داشت شیرازه کار از دست همه خارج می‌شد.

رحیمی با بیان اینکه دولت سیزدهم با مدیریت جهادی، فنی و علمی، واکسیناسیون ۱۵۳ میلیون دوز را انجام داد، افزود: اکنون اگر آرامشی وجود دارد و رونق اجتماعی شکل گرفته و فرهنگ‌ها دارد بر می‌گردد مربوط به آن اتفاق بزرگ است.

وی با اشاره به کار خیلی اررشمند پوشش بیمه همگانی افزود: ما ادعا داریم کسی نباید بدون بیمه بماند و حتی باید ما بگردیم افراد را پیدا کنیم چراکه منابع آن تأمین شد و به لطف خدا این نگرانی که قریب ۶ میلیون نفر از مردم ما پوشش هیچ بیمه‌ای را نداشتند رفع و این اتفاق در مدت یک سال افتاده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و ارتقاء نظام بهداشت و نظام مراقبت در سطح شبکه‌ها توجه داشتند، اضافه کرد: خوشحالیم که قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بعد از قریب ۱۶ سال ماندن بر روی دست دولت‌ها تمام شد و منابع آن تأمین شد و دستورالعمل‌های آن ابلاغ شد و برای اجرا مصوبه هیئت دولت را هم گرفت که کار بزرگی بود.

رحیمی با بیان اینکه ما در هفته‌های آینده برنامه پزشک خانواده را در کشور عملیاتی خواهیم کرد، گفت:  وضعیت را به درستی نظارت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما فقط در حوزه بهداشت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ پروژه بهداشتی را در دست ساخت داریم، تصریح کرد: در هفته دولت یک‌هزار و ۱۰۷ طرح با پراکندگی‌های مختلف افتتاح می‌شود که بخشی از این پروژه‌ها هم در این استان بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه بخش مهم کار، تربیت متخصصین و دست‌اندرکاران بهداشت و درمان برای نسل آینده و همچنین، توزیع متخصصین است که در وزارت بهداشت انجام شده است، یادآور شد: در حوزه آموزش ما ۲۰ درصد سهمیه‌های آموزش را بالاتر بردیم و این ۲۰ درصد را به مناطق محروم اختصاص دادیم.

رحیمی با اشاره به سهمیه آموزش متخصصین ادامه داد: با اولویت بومی‌گزینی هر شهری افراد را انتخاب می‌کنیم تا بتوانند تحصیل را ادامه دهند و در آینده برای این حوزه بیشتر کار کنند و ماندگاری بیشتری داشته باشند.

وی افزود: از آن طرف هم در توزیع متخصصین، توجه وزارت بهداشت توجه به مناطق محروم، مناطق مرزی و کمتر برخوردار و جایی که کمتر در این چند سال‌ها به آن‌ها توجه شده‌، می باشد و روی هم رفته با همه تلاش‌ها اشکالاتی وجود دارد اما این نظام و حکم‌رانی عدالت‌محور ایجاد شده تا حال مردم بهتر باشد.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول