اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

استاندار گیلان: روند تقویت زیرساخت‌های سلامت در استان تداوم یابد

استاندار گیلان با بیان اینکه استان در شاخص‌های درمانی عقب است، گفت: روند تقویت زیرساخت‌های سلامت در گیلان باید تداوم پیدا کند.

استاندار گیلان: روند تقویت زیرساخت‌های سلامت در استان تداوم یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز در همایش گرامیداشت روز پزشک و داروساز در سالن اجتماعات بیمارستان الزهرا (س) رشت با بیان اینکه پزشکان اقشار مهم و اثرگذار جامعه هستند و سبب آرامش عمومی می‌شوند، اظهار کرد: پزشکان در دوران کرونا گوشه‌ای از حماسه‌آفرینی‌های دوران دفاع مقدس را به نمایش گذاشتند. 

وی با بیان اینکه پزشکان و پرستاران در ایام کرونا شب از روز نمی‌شناختند، گفت: زمانی که کسی جرئت نمی‌کرد به اماکن پزشکی و بیمارستان‌ها نزدیک شود کادر درمان و پزشکان برای سلامت اجتماعی به دل خطر زدند. 

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به برخی چالش‌ها و محدودیت‌ها در دوران ابتدایی کرونا در گیلان بیان کرد: پزشکان و جبهه سلامت شرایط بسیار سختی را در دوران کرونا پشت سر گذاشتند. 

عباسی با بیان اینکه جامعه پزشکی تهدیدها را فرصت‌سازی کردند، گفت: کرونا بحران بسیار خطرناک و ناشناخته‌ای بود که با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کادر درمان به فرصت برای خدمت‌رسانی تبدیل شد. 

استاندار گیلان با اشاره به رویکرد و تلاش دولت در راستای واکسیناسیون عمومی عنوان کرد: دولت سیزدهم بعد از روی کار آمدن، تمام همتش را برای واکسینه کردن مردم گذاشت و جلوی مرگ‌ومیر قابل‌توجهی از مردم را گرفت. 

عباسی با بیان اینکه گیلان در بخش زیرساخت‌های درمانی بسیار ضعیف است، خاطرنشان کرد: کارهای خوبی برای تقویت زیرساخت‌های درمانی گیلان آغازشده و باید این روند استمرار داشته باشند. 

وی با بیان اینکه گیلان ازلحاظ شاخص برخورداری زیرساخت‌های درمانی عقب است، تصریح کرد: گیلان در بخش متخصص و پزشکان ماهر نسبت به سایر استان‌ها جایگاه خوبی دارد اما برای تقویت زیرساخت‌های سلامت باید بیشتر تلاش شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول