اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آذربایجان‌شرقی هیچ محدودیتی در روش‌های سرمایه گذاری خارجی ندارد / 20 سال معافیت مالیاتی در منطقه آزاد ارس

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت‌های کشاورزی و درآمد حاصل از صادرات نیز به‌صورت دائمی با نرخ صفر، معافیت دارد و در کل باید بگوئیم ما در عمل و اجرا فرش قرمزی برای سرمایه گذاران خارجی پهن کرده‌ایم.

آذربایجان‌شرقی هیچ محدودیتی در روش‌های سرمایه گذاری خارجی ندارد  / 20 سال معافیت مالیاتی در منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، واقف بهروزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در در نشست تجاری هیات اقتصادی جمهوری تاتارستان روسیه با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی در حوزه‌ زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری از جمله شهرک‌های صنعتی، گمرکات و ... جزو استان‌های ممتاز محسوب می‌شود و ما بسترهای مقرراتی و پوشش‌های حمایتی کاملی برای سرمایه‌گذاران خارجی ارائه می‌دهیم.

بهروزی ادامه داد: سرمایه‌ خارجی را در قبال ملی شدن و سلب مالکیت تضمین می‌کنیم و اصل و سود سرمایه حاضر از به‌کارگیری سرمایه به‌ صورت نامحدود به خارج از کشور قابل انتقال همچنین ثبت شرکت ایرانی با ۱۰۰ درصد سهامداری شرکت خارجی امکان‌پذیر است و ما تضمین می‌کنیم با سرمایه‌گذاران خارجی مشابه سرمایه‌گذاران داخلی رفتار کنیم و سرمایه‌گذاران خارجی از طریق شرکت ایرانی امکان تملک زمین و اموال غیرمنقول را دارند.

وی تاکید کرد: بجز صدور ویزای مالتی برای سرمایه‌گذاران خارجی امکان صدور پروانه اقامت و پروانه‌ کار به مدت سه سال و برای مدیران و کارشناسان خارجی و بستگان درجه یک آنها امکان‌پذیر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: ما هیچ محدودیتی در روش‌های سرمایه‌گذاری خارجی نداریم و تمام روش‌های سرمایه‌گذاری از جمله بی آو تی، اف دی آی و.. امکان‌پذیر است و سرمایه ‌گذاران خارجی می‌توانند در تمامی بخش‌هایی که برای سرمایه‌گذاران داخلی مجاز است، سرمایه‌گذاری کنند.

وی در خصوص معافیت‌های مالیاتی سرمایه‌گذاران خارجی نیز خاطرنشان کرد: در بخش‌های صنعتی، معدنی، خدماتی شامل بیمارستان، مراکز اقامتی و گردشگری در سرزمین اصلی پنج سال، در مناطق کمتر توسعه یافته ۱۰ سال، در داخل مناطق ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی سرزمین اصلی هفت سال و در مناطق ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی مناطق کم‌تر توسعه یافته ۱۳ سال معافیت مالیاتی خواهند داشت و در ارس نیز ۲۰ سال معافیت مالیاتی دارند.

بهروزی در خاتمه بیان داشت: فعالیت‌های کشاورزی و درآمد حاصل از صادرات نیز به‌صورت دائمی با نرخ صفر، معافیت دارد و در کل باید بگوئیم ما در عمل و اجرا فرش قرمزی برای سرمایه گذاران خارجی پهن کرده‌ایم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول