اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: عملیات نظامی در اوکراین عمداً کُند شده تا تلفات غیرنظامیان کاهش یابد

وزیر دفاع روسیه ضمن بیان اینکه آمریکا و متحدانش با ارسال تجهیزات به کی‌یف، تعداد تلفات و درگیری در اوکراین را تشدید می‌کنند، گفت کُند شدن سرعت عملیات روسیه با هدف کاهش تلفات غیرنظامیان است.

مسکو: عملیات نظامی در اوکراین عمداً کُند شده تا تلفات غیرنظامیان کاهش یابد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه چهارشنبه (۲۴ اوت) گفت که کُند شدن سرعت کارزار نظامی روسیه در اوکراین عمدی و با هدف کاهش تلفات غیرنظامیان بوده است.

به گزارش رویترز، شویگو که در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان صحبت می‌کرد، گفت: همه چیز برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام می‌شود، البته این سرعت تهاجم را کاهش می‌دهد، اما ما عمداً این کار را انجام می‌دهیم.

وی افزود: ارسال تسلیحات به اوکراین توسط ایالات متحده و متحدانش تعداد تلفات را دو برابر و درگیری را طولانی می‌کند. هدف واشنگتن در اوکراین این است که روسیه را به لحاظ استراتژیک خسته کند تا رقابت را از بین ببرد و به سایر کشورها هشدار دهد.

وزیر دفاع روسیه در ادامه، بار دیگر تاکید کرد عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود و تمام وظایف آن انجام خواهد شد.

به ادعای رویترز، تلاش‌های جنگی روسیه در اوکراین در ماه‌های اخیر، پس از عقب راندن نیروهای این کشور از کی‌یف در هفته‌های اولیه جنگ، پیشرفت کمی داشته است. بخش اطلاعات ارتش انگلیس هم در به روزرسانی خود ضمن ادعای حداقلی بودن روند پیشروی روس‌ها در عملیات، گفت جنگ در اوکراین پس از شش ماه برای روسیه پرهزینه و زیان‌بار شده است.

این ادعاها در حالی است که روسیه تاکید دارد روند عملیات نظامی در اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود و تا رسیدن به اهداف خود ادامه خواهد داشت. روسیه ۲۴ فوریه با استناد به عدم اجرای توافقنامه مینسک توسط کی‌یف که برای اعطای وضعیت ویژه به مناطق دونتسک و لوهانسک در داخل کشور اوکراین طراحی شده بود، نیروهای خود را به اوکراین اعزام کرد. مسکو هدف از این حمله را غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی اوکراینی اعلام کرده است. 

فوریه ۲۰۲۲ کرملین جمهوری‌های دونباس را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت و از اوکراین خواست که رسماً خود را یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به هیچ بلوک نظامی غربی نخواهد پیوست. کی‌یف اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی‌دلیل بوده است.

انتهای پیام/ص/ ت 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول