اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فعالیت ۵۰۰ ورزشکار ناشنوا در کرمانشاه

رئیس هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان گفت: ۵۰۰ ورزشکار در سطح استان داریم و جزء استان‌های برتر در جذب تیم ملی هستیم.

فعالیت ۵۰۰ ورزشکار ناشنوا در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه حامد دارابی رئیس هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: طبق اعلام اداره بهزیستی ۷ هزار و ۵۰۰ ناشنوا در استان کرمانشاه وجود دارد که اطلاعات مربوط به آن‌ها را دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر در شهرستان‌ها فقط در شهرستان جوانرود هیأت ورزش‌های ناشنوایان داریم و قرار است درسایر شهرستان‌ها هیأت تشکیل و روسای ادارات بهزیستی شهرستان‌ها بعنوان رئیس هیأت آن شهرستان انتخاب شوند.

دارابی بیان کرد: هیأت ورزش‌های ناشنوایان یک اداره کل ورزش و جوانان کوچک است چون که ما در حال حاضر در حال ساماندهی ۱۸ رشته ورزشی هستیم و در آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وی یکی از مشکلات ورزش‌های ناشنوایان را جذب اسپانسر دانست و گفت: بقیه هیأت‌ها چون پخش زنده دارند می‌توانند تبلیغات کنند و اسپانسر جذب کنند، ولی هیأت ناشنوایان چنین امکانی ندارند به همین دلیل این هیأت جذابیتی برای اسپانسرها ندارد و ما مجبوریم تلاش بسیاری برای جذب سرمایه انجام دهیم و هیأت را سرپا نگه داریم.

دارابی ادامه داد: ورزشکاران سایر رشته‌ها برای عضویت در هیأت مربوطه حق عضویت می‌پردازند ولی ورزشکاران ما هیچگونه هزینه‌ای برای حق عضویت پرداخت نمی‌کنند و حتی مکلف به حمایت از آنان نیز هستیم.

وی بیان داشت: ما ۵۰۰ ورزشکار در سطح استان داریم و جزء استان‌های برتر در جذب تیم ملی هستیم.

وی با بیان اینکه ۸ ورزشکار کرمانشاهی به المپیک اعزام شدند، اضافه کرد: ما دومین استان کشور از نظر تعداد ورزشکار در المپیک بودیم به عبارتی ۱۰درصد المپیکی‌های کشور کرمانشاهی بودند.

رئیس هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان کرمانشاه گفت: از ۸ ورزشکار کرمانشاهی المپیک، ۶ نفر موفق به کسب مدال شدند که آقای مهرداد صیدی علاوه بر کسب مدال طلای جودو، پرچمدار کاروان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات المپیک برزیل نیز بود.

وی اعلام کرد:  دو بانوی کرمانشاهی در کارته بانوان نقره گرفتند، یک نفر درجودو سوم شد و دو نفر کشتی آزاد برنز گرفتند.

دارابی گفت: در مسابقات پیش روی فوتبال زیر ۲۱ سال قهرمانی جوانان جهان ۴ ورزشکار کرمانشاهی و در مسابقات آسیایی بزرگسالان فوتبال نیز یک کرمانشاهی حضور خواهند داشت. همچنین برای اولین بار در مسابقات آسیایی شطرنج یک ورزشکار ما شرکت خواهد.

وی با بیان اینکه هیأت ناشنوایان استان کرمانشاه برترین هیأت سال ۱۴٠٠ کشور انتخاب شده است، گفت: ما به دنبال توسعه همگانی ورزش قهرمانی با همکاری سازمان بهزیستی هستیم.

دارابی کل اعتبار دریافتی از اداره‌کل ورزش و جوانان استان را  طی ۵ ماه در مجموع ۴۰ میلیون تومان، اعلام کرد و گفت: این  مبلغ راضی کننده نیست، اما ورزش و جوانان طبق بضاعتی که داشته  عمل کرده که قابل تقدیر است.

وی گفت: برای اولین بار در بین تمامی هیأت‌های ورزشی، سه بار بسته معیشتی جمعاً به ارزش ۹٠ میلیون تومان به ورزشکاران ناشنوا تحویل شده است.

دارابی ضمن بیان اینکه برای ما فقط بحث ورزشی مطرح نیست، بلکه تأکید بر انجام برنامه‌های فرهنگی نیز داریم، گفت:  برای اولین بار در کشور روضه سکوت در ماه محرم با زبان اشاره برگزار شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود، گفت: بعد از المپیک وزیر ورزش و جوانان به کرمانشاه آمد و طی تماس با بنده مقرر شد ورزشکاران ناشنوا دعوت و در سالن شهرداری تجلیل شوند، اما وزیر نیامد و مراسم به مراسم تجلیل از ورزشکاران ناشنوا تبدیل شد و لوح‌هایی به ورزشکاران ناشنوا اهدا شد، اما بدون هدیه و مقرر شد ظرف چند روز هدایا نیز اهدا شود اما با گذشت حدود سه ماه است هنوز کاری صورت نگرفته است.

رئیس هیأت ورزش‌های ناشنوای استان کرمانشاه تصریح کرد: ورزشکاران ما پله و شوی تبلیغاتی نیستند و اجازه نخواهیم داد از اسم ورزشکاران ناشنوا سوءاستفاده شود و ملعبه دست اعضای شورای شهر و شهرداری قرار گیرند و از موضوع کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول