اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هدف‌گذاری اعزام و پذیرش 9 میلیون مسافر در فرودگاه امام تا پایان سال

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم تا پایان امسال 9 میلیون مسافر در فرودگاه امام اعزام و پذیرش شود.

هدف‌گذاری اعزام و پذیرش 9 میلیون مسافر در فرودگاه امام تا پایان سال

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سعید چلندری، امروز در مراسم نشست دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی کشور که به مناسبت عملکرد یک ساله دولت و در آستانه هفته دولت در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، اظهار داشت: امسال در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) موفق شدیم ترمینال سلام به مساحت 54 هزار مترمربع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راه‌اندازی کنیم که عملیات پروازهای حج در آن انجام شد و طبق نظرسنجی‌ها 98 درصد رضایت مسافران حاصل شدند.

وی افزود: ترمینال سلام برای پروازهای زیارتی تدارک دیده شده است و این ترمینال برای همیشه به عنوان ترمینال زیارتی خواهد بود.

چلندری ادامه داد: در پنج ماهه ابتدایی امسال حدود 2 میلیون مسافر در فرودگاه امام خمینی(ره) جابجا شد و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان سال جاری 9 میلیون مسافر در فرودگام امام اعزام و پذیرش شوند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار داشت: رشد 45 درصدی جابه جایی بار و مسافر در پنج ماه اخیر در فرودگاه امام محقق شده است.

وی ادامه داد: تعداد 20 پروژه سرمایه‌گذاری در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) آماده کرده‌ایم که به زودی فراخوان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

چلندری اضافه کرد: در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) 2500 هکتار به عنوان منطقه ویژه اقتصادی و 1500 هکتار به عنوان منطقه آزاد تجاری مصوب شده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تصریح کرد: 240 هکتار از این مساحت آماده‌سازی شده است و به زودی در منطقه آزاد تجاری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اتفاقات خوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاهد خواهیم بود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وی اظهار کرد: احداث ترمینال 400 هزار متری و تکمیل باندها و عملیات پروازی فاز 2 نیز از مواردی است که در دستورکار قرار گرفته و می‌گیرد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول