اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

دومین نشست سراسری مشاوران کلانتری‌ها کلید خورد/ حضور وبیناری ۶۵۵ روحانی

دومین نشست سراسری مشاوران و کارشناسان دینی در کلانتری‌ها امروز با حضور ۶۶۵ نفر از روحانیون مستقر در کلانتری‌های هدف به صورت وبینار در ستاد عقیدتی سیاسی فراجا برگزار شد.

دومین نشست سراسری مشاوران کلانتری‌ها کلید خورد/ حضور وبیناری ۶۵۵ روحانی

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، دومین نشست سراسری مشاوران و کارشناسان دینی در کلانتری‌ها با حضور حاج آقا حسینی بوشهری، حاج آقا اعرافی، حاج آقا کعبی و سید علیرضا ادیانی ریاست عقیدتی سیاسی فراجا و حضور۶۶۵ نفر از روحانیون مستقر در کلانتری‌های هدف به صورت وبینار در ستاد عقیدتی سیاسی فراجا برگزار شد.

* وقتی فردی در کلانتری به داد مظلومی می‌رسد این خدمت، ارزش مضاعف دارد

آیت الله علیرضا اعرافی عضو مجلس خبرگان و مدیر حوزه‌های علمیه در این نشست سراسری به نقش روحانیون در کلانتری‌ها اشاره و اظهار داشت: اقدام روحانیت وقتی ارزش مضاعف پیدا می کند که از ویژگی هایی چون اخلاص، اتقان و صحت و درستی، اقدام به موقع، سخت بودن عمل و تحمل مشکلات برخوردار باشد.

وی گفت: ارائه خدمت وقتی فردی در شرایط سخت و اضطرار است ارزش کار را مضاعف می کند(وقتی فردی در کلانتری به داد مظلومی می‌رسد این اقدام ارزش مضاعف دارد)؛همچنین وقتی عمل انسان آثار بهتری داشته و بقا و آثار عمل بیشتر باشد مسلما ارزش کار بیشتر می شود.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: نوع خدمت هم فرق می کند؛ وقتی خدمت معنوی، روحی و فرامادی است و یک روحانی هدایت الهی و راهنمایی افراد را به معنویت برعهده دارد که این خدمت غیر قابل وصف است.

عضو مجلس خبرگان به فعالیت حدود ۱۰ هزار طلبه در ستاد کرونا در صحنه خدمت پرداخت و تصریح کرد: برخی حضور روحانیت را در نهادها نفی می کنند اما حضور نهادی روحانیت در فعالیت‌های سازمانی و نهادی در دستگاههای مختلف لشگری و کشوری با رعایت کمال دقت و شرایط لازم، اقدام خوبی است.

وی افزود: دوستانی که در کلانتری ها فعالیت دارند باید بدانند که درست است ناجا مظهر اقتدار است اما ادبیات آنها باید هدایت‌گری و ارشاد داشته باشد.

آیت الله اعرافی آسیب های موجود در این زمینه را توقف در رشد علمی، احساس روزمرگی، رفاقت و رقابت ناصحیح،نقد نا پذیری و مشورت ناپذیری دانست.

وی اظهار امیدواری کرد که ما -روحانیون- خدمتگزاران واقعی برای انقلاب باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: سلامت اداری، جلب رضایت و اتقان کار در دستگاه های اداری بازتاب زیادی داشته و خدمت به مردم و انقلاب در واقع خدمت به همه بشریت است.

*باید به افکار عمومی توجه ویژه داشت

محمدحسن قدیری ابیانه در دومین نشست سراسری مشاوران و کارشناسان مذهبی در کلانتری ها یکی از مهم ترین مشکلات موجود را در موضوع تبلیغات و تبیین دستاوردها برشمرد.

قدیری ابیانه با تحلیل اوضاع کشور و دستاوردهای دولت سیزدهم در یک سال گذشته خصوصا حذف ارز ترجیحی، اصلاح یارانه نان و مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: در بسیاری از موارد دستاوردهای دولت و نظام اسلامی به درستی تبیین نشده و همین موضوع باعث ایجاد سوء برداشتهایی در جامعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه ویژه‌ای به افکار عمومی داشت و برای همه کارهای مهم کار رسانه ای انجام داد.

* نمونه شاخص کار فرهنگی در کلانتری‌ها حضور کارشناسان و مشاوران مذهبی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیز در دومین نشست سراسری مشاوران و کارشناسان مذهبی در کلانتری ها با بیان اینکه یکی از کارهای اثر گذار در انتظامی کشور صیانت از کارکنان است اظهار داشت: بخش زیادی از مطالبات حضرت آقا در انتظامی کار فرهنگی برای کلانتری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در دولت هم مساله اصلی مردم هستند چراکه یکی از پایه های حکومت اند تصریح کرد: اصلی ترین دلیل موفقیت دولت این است که مردم در صحنه هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفت: یکی از عوامل نارضایتی مردم در گذشته ،  برخورد بد کارکنان کلانتری بود که در حال حاضر یکی از برنامه های سازمان، کار فرهنگی برای کلانتری ها است که نمونه شاخص آن حضور کارشناسان و مشاوران مذهبی در کلانتری ها است.

وی با بیان اینکه پرسنل کلانتری باید با روحانیون انس بگیرند افزود: کارفرهنگی در کلانتری‌ها باید ادامه داشته باشد تا زمانی که ارزش‌های انقلاب در بین کارکنان نهادینه شود و به مرحله عمل برسد؛کار فرهنگی باید در رفتار کارکنان بروز و ظهور پیدا کند و باعث کاهش تخلفات و جرایم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیانی خطاب به روحانیون حاضر در همایش تصریح کرد: کارکنان باید در کنار شما احساس آرامش کنند؛ نتیجه کار شما باید در تربیت پلیس تراز انقلاب بروز کند؛ صدق عمل، رفتار و برخورد حکیمانه پلیس با مردم باید ارتقاء یابد؛ در سطح محل نیز باید فعالیت شما کارشناسان و مشاوران مذهبی دیده شود.

وی افزود: ارتباط با جامعه و کار فرهنگی مستمر باید در دستور کار قرار گیرد؛ همچنین مطالعه روزانه و ارتقاء سطح دانش نیز تاکید شده و باید از فرصت ها نهایت استفاده شود چراکه لازمه موفقیت در کار حرکت از خود و خود سازی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول