اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

همکاری ۳٠٠ نخبه و کارآفرین با بسیج سازندگی استان قزوین

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: تفاهم نامه هایی با پارک علم و فناوری و بسیج علمی پژوهشی انعقاد کرده ایم تا از ظرفیت آنها استفاده کنیم و در این راستا سال گذشته با ۳۰۰ نخبه و کارآفرین اقتصاد مقاومتی همکاری داشتیم.

همکاری ۳٠٠ نخبه و کارآفرین با بسیج سازندگی استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نشست تخصصی کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی پیش از ظهر امروز با حضور مسئولین استانی و کشوری به میزبانی استان قزوین در سالن همایش های شهید حسن پور سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین برگزار شد.

سرهنگ امیرعلی حسینیانی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در جریان این نشست با اشاره به نقش مهم رسانه در انتشار اخبار فعالیت دستگاه ها بیان کرد: یکی از رسالت هایی که بیش از یک دهه است رهبر معظم انقلاب بعنوان راهبرد سال بیان می کند، موضوع اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و معیشت است و امسال این شعار با موضوعات دانش بنیان از سوی ایشان گرده زده شد.

وی افزود: به جهت اینکه ما در رقابت های بین المللی جایگاه کشور را تثبیت کنیم نیاز است اکسیر دانش بنیان را نیز در فعالیت هایمان داشته باشیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین یکی از استان های فعال حوزه های صنعت و کشاورزی در سطح کشور است و یکی از اولین استان هایی است که شهرک صنعتی در آن ایجاد شده و امروز با ۴ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ دولتی و خصوصی به عنوان یک قطب در کشور مطرح است.

وی اضافه کرد: ماموریتی که مقام معظم رهبری به جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی سپرده اند این است که بتوانیم در روستاهای کشور، حاشیه شهرها و مناطق کوچک بتوانیم مردم عزیز را توانمند و در حوزه تولید و اشتغال اقتصاد مقاومتی، ساماندهی ایجاد کنیم.

سرهنگ حسینیانی عنوان کرد: هر نهادی که در این عرصه ورود خوبی داشته ما شاهد نتایج مثبت آن بوده ایم، امروز صندوق های حمایتی همچون صندوق کارآفرینی امید، مجموعه اجتماعی بانک رسالت، صندوق مهر و سایر نهادهایی که دوشادوش حاکمیت به اشتغالزایی کمک کردند ثمره آن را در سفره مردم و در تولید مواد غذایی، صنایع دستی و پوشاک و غیره دیده آیم و امروز نیز تسهیلگران ما در کنار این نهاد به مردم عزیز خدمات ارائه می دهند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین افزود: در استان قزوین چند سالی است مطالعاتی تحت عنوان پردیس های روستایی صورت گرفته که بر اساس توانمندی، چند روستا به عنوان پایلوت مطالعات از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل امور روستایی، اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی، امور استانداری، سپاه استان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس روستاهایی که مستعد تولید در زیست بوم خود هستند، شناسایی شده و زمین های ارزان قیمت و بعضاً رایگان در اختیار روستاییان یا سرمایه گذارانی که جزو اهالی این روستاها بوده و به دنبال مهاجرت معکوس از شهرها به روستا هستند، قرار داده شده است.

سرهنگ حسینیانی تصریح کرد: اگر بتوانیم پردیس ها را در سطح کشور راه اندازی کنیم صندوق های قرض الحسنه می توانند به این پردیس ها کمک کنند، در عین اینکه بنا داریم ظرفیت صندوق ها را به کمیت های بسیج سازندگی اضافه کنیم، اگر بخواهیم این صندوق ها پایدار باشند نیاز است این صندوق ها به تعاونی های چند منظوره روستایی تبدیل شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: نکته بعدی مراقبت از نفوذ سودجویانی است که طرح های را ارائه می دهند اما در میانه راه از ظرفیت این صندوق ها سواستفاده کرده اند به دلیل اینکه قالب این صندوق ها شاید توان مدیریت لازم را نداشته باشند و لذا این صندوق ها دچار سواستفاده و آسیب می شوند.

وی در ادامه یادآور شد: در بحث تحقق راهبرد سال، در صدد تحقق موضوعات دانش بنیان هستیم و نخبگانی در سطح شهرها و روستاها داریم که در حوزه های کشاورزی و صنایع غذایی، بسته بندی، تولیدی، حرفی برای گفتن دارند.

این مقام مسئول همچنین گفت: امیدواریم با هم افزایی با این نخبگان بتوانیم در کیفیت و کمیت محصولات و هم در اداره تولید صندوق ها و گروه های که ایجاد می کنیم، با بیشترین بهره وری و سودآوری صندوق ها را اداره کنیم.

سرهنگ حسینیانی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه هایی با پارک علم و فناوری و بسیج علمی پژوهشی در استان و شهرستان های استان انعقاد کرده ایم تا از ظرفیت آنها استفاده کنیم و در این راستا سال گذشته با ۳۰۰ نخبه و کارآفرین اقتصاد مقاومتی همکاری داشتیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در پایان عنوان کرد: با توجه به اینکه در ایام کرونا آسیب های جدی به ماهیت صندوق ها وارد شد اما خدمات ارزشمندی در استان قزوین به آسیب دیدگان کرونا در بحث وام های درمانی، وام های معیشتی، وام های گره گشایی و ۵۲۰ میلیارد تومان در حوزه کمک های مومنانه در سطح استان از سال ۹۹ تا کنون ارائه کردیم.
 
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول