اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افتتاح ۹۲۰ واحد مسکونی در روستاهای خراسان شمالی در هفته دولت

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی از افتتاح ۹۲۰ واحد مسکن روستایی به ارزش ۸۲۸ میلیارد ریال در روستاهای استان در هفته دولت خبر داد.

افتتاح ۹۲۰ واحد مسکونی در روستاهای خراسان شمالی در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز علی محمدی، سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ۹۲۰ واحد مسکن روستایی به ارزش ۸۲۸ میلیارد ریال در روستاهای استان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی گفت: این واحدهای روستایی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی ساخته و مقاوم‌سازی شده‌اند و ۲ هزار و ۷۶۰ نفر از مزایای داشتن خانه مستحکم بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی افزود: صدور ۸۵۰ جلد سند مالکیت روستایی و ۶۱۰ جلد سند مالکیت شهری برای املاک شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۱۱ پروژه آسفالت در روستاهای استان از جمله مهمترین این طرح‌ها است.

محمدی ادامه داد: با بهره‌بردای از طرح‌های مزبور ۱۲ هزار و ۶۲۵ نفر در روستاها و یک هزار و ۵۲۵ نفر در شهرهای استان از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح هادی در ۴۳۳ روستا اجرا شد، اظهار داشت: در استان ۶۳ هزار واحد مسکونی معادل ۶۳ درصد از منازل روستاییان استان مقاوم سازی شده است و در این شاخص هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی بیان داشت: سالانه پنج هزار واحد در روستاهای استان با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی مقاوم سازی می‌شود که اکنون باید ۳۷ هزار واحد مسکونی در این مناطق احداث شود.

محمدی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تمام منازل مسکونی روستاهای خراسان‌شمالی تا سال ۱۴۱۰ مقاوم‌سازی خواهند شد.

انتهای پیام/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول