اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آبشیرین‌کن 10هزارمترمکعبی قشم بدست معاون دادستان کشور کلنگ‌زنی شد

آیین کلنگ زنی احداث واحد 10 هزار مترمکعبی آب شیرین کن شرکت آب برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم امروز با حضور معاون دادستان کل کشور و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد و شهرستان قشم برگزار شد.

آبشیرین‌کن 10هزارمترمکعبی قشم بدست معاون دادستان کشور کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، معاون دادستان کل کشور در آیین کلنگ زنی احداث سایت 10 هزار متر مکعبی تولید آب شیرین و مخزن آب گفت: آب، یکی از اصلی ترین نیازهای بشر است و موهبت این برکت خداوند آنهم در گرمای جنوب و مرزهای نیلگون خلیج فارس بیش از همه جا احساس می شود.

سعید عمرانی بیان داشت: آبشرین کن قشم با دستان پیمانکارانی که در مجموعه آستان قدس رضوی فعالیت می کنند به بهره برداری می رسد و این بهترین لطف و هدیه امام رضا (ع) به مردم خونگرم جنوب و قشم است.

وی اظهار کرد: نگاهبانان خلیج فارس، شایسته بهترین خدمات هستند و امیدواریم دولت سیزدهم بتواند باری از مشکلات ایشان را بردارد.

معاون دادستان کل کشور ادامه داد: قشم جلوه گاه وحدت و مهربانی است و خرسندیم خدمت رسانی دولت سیزدهم در این جزیره رشد شتابانتری به خود گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با راه اندازی این واحد، نیازهای شهر قشم و روستاهای اطراف آن تا سال 1404 برطرف می شود.

افشار فتح الهی بیان کرد: این سایت با سرمایه گذاری 255 میلیارد تومانی بخش خصوص راه اندازی می شود که یک واحد آبشیرین کن 110 هزار متر مکعبی در روز و یک مخرن نگهداری آب به همین میزان در آن تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه نیاز و چالش آب از ابتدای حضور در جزیره قشم، احضا و بررسی شد و با توجه به درخواست های مکرر مردم و علما، تمام توان برای بهره گیری از این خدمات بکارگیری شد.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ساخت این واحد به صورت مرحله به مرحله بوده و در زمانبندی نهایی تا یک سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی ابراز امیدواری کرد که تا قبل از اتمام این مدت بتوان با راه اندازی بخش‌هایی از این مجتمع، بخش‌هایی از نیاز منطقه را برطرف ساخت.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم: بدنبال احیای سرسبزی جزیره قشم هستیم

فتح الهی همچنین بهره گیری از آب های زیرزمینی و آب های جاری قشم را در راستای آبیاری فضای سبز، نخیلات و کشاورزی قشم موثر دانست و افزود: در عکسهای هوایی سال های 1346، این جزیره بسیار سرسبز بوده و با هدایت روان آب ها، مزارع مثمری ایجاد شده که هم اکنون نیز با ایجاد تیم های تحقیقاتی در صدد احیای کشاورزی و استفاده از این آب های در بحث فضای سبز هستیم.

وی تصریح کرد که ما وظیفه داریم آب شرب باکیفیت در اختیار مردم قرار دهیم و دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای نیل به این هدف رهنمون خواهد ساخت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین بر استفاده از ظرفیت آب انبارها برای استفاده‌های غیر از شرب و کشاورزی تاکید کرد و افزود: این هنر پیشینیان، هدیه ای برای ماست و باید نهایت استفاده را از علوم گذشتگان در راستای نیازهای امروز جامعه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم هم گفت: با تبدیل ظرفیت های بالقوه به بالفعل، در 5 ماه نسخت امسال، ظرفیت تولیدی قشم آب در آبشیرین‌کن‌های قشم 30 درصد افزایش یافت.

داوری بیان کرد: هم اکنون میزان تولید آب در این تاسیسات، 20 هزار متر مکعب در روز است که با بهره برداری از این واحد 10 هزاری، تولید آب به 30 هزار مترمکعب خواهد رسید.

وی اظهار داشت: این مجموعه به صورت B.O.T با همکاری سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد خواهد شد و پس از 15 سال به طور کامل در اختیار تولیدکننده ها قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه آب شیرین کن باسعیدو با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است، اضافه کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده، این پروژه تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

شهرام داوری با بیان اینکه ماهانه این شرکت برای رفع نیاز خود 2500 متر مکعب آب خریداری می کرد، افزود: با اجرای این پروژه و جلوگیری از خرید آب، ماهانه 36 هزار دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت فرآب (پیمانکار پروژه) گفت: این شرکت در شهرهای متعددی همچون ترکمنستان و سریلانکا اقدامات بزرگی انجام داده و در شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه و قم بیش از 60 درصد تجهیزات مترو را احداث کرده است.

وکیلی بیان کرد: جزیره قشم یکی از بزرگترین شرکت‌هایی است که توانایی جذب سرمایه را دارد و در این راه می تواند 10 تا 20 میلیارد دلار در سال درامدزایی داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد با اتمام این پروژه در آینده ای نزدیک، سایرپروژه های مورد نیاز قشم در راستای رفع نیازهای جزیره هر چه زودتر و با مشارکت توانمندان و مهندسین داخلی به اجرا درآید.

انتهای پیام/ 3728

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول