اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مبادله هیات‌های دیپلماتیک سوریه با جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک

وزیر خارجه سوریه در دیدار با وزیر خارجه روسیه گفت، طی روزهای آینده مبادله هیأت‌های دیپلماتیک میان سوریه و «دونتسک» و «لوهانسک» انجام خواهد شد.

مبادله هیات‌های دیپلماتیک سوریه با جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه که به روسیه سفر کرده با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، المقداد در این دیدار سلام «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به «ولادیمیر پوتین» را ابلاغ و بار دیگر بر حمایت سوریه از عملیات نظامی روسیه در اوکراین تأکید کرد.

وی گفت: شاهد تحولات زیادی در روابط روسی-سوری هستیم و در جنگ روسیه علیه نیروهای نازی که همه بشریت را تهدید می‌کنند، ایستاده‌ایم.

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد، پس از افشای نیت واقعی غرب و استفاده از اوکراین به عنوان نوک پیکان علیه روسیه، عملیات نظامی روسیه «مشروع و عادلانه» می‌شود و سوریه در کنار روسیه علیه نئونازی‌ها ایستاده است.

المقداد افزود، طی روزهای آینده مبادله هیأت‌های دیپلماتیک میان سوریه و «دونستک» و «لوهانسک» انجام خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

لاوروف نیز در این دیدار بر ادامه حمایت روسیه از سوریه در مقابله با تروریسم و تلاش مستمر برای حفاظت از وحدت سرزمینی سوریه و امنیت آن تأکید کرد.

وی ادامه داد، تحولات جهانی در نتیجه سیاست واشنگتن برای ایجاد جهان تک قطبی پیچیده‌تر می‌شود.

لاوروف ضمن قدردانی از موضع سوریه بویژه در خصوص عملیات نظامی روسیه در اوکراین، بر اجرای دستورات رئیس‌جمهور دو کشور با هدف تقویت روابط دو جانبه تأکید کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول