اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مساجد معتبرترین مکان برای رساندن کلام اسلام به جهان/ جایگاهی برای مطالبه‌گری مسائل و مشکلات مردم

رئیس تبلیغات اسلامی بویراحمد گفت: مساجد بهترین مکان برای رساندن کلام اسلام به جهانیان و رسیدگی به مسایل فرهنگی و اقتصادی مردم است.

مساجد معتبرترین مکان برای رساندن کلام اسلام به جهان/ جایگاهی برای مطالبه‌گری مسائل و مشکلات مردم

به گزارش.... از یاسوج، حجت‌الاسلام سید قاسم موسوی با گرامیداشت روز جهانی مساجد گفت: مساجد بهترین، آماده‌ترین، معتبرترین و پرطرفدارترین مکان برای رساندن کلام اسلام به جهانیان است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه از طرفین مسجد در راستای تربیت و فرهنگ و حتی اقتصاد جامعه باید استفاده کرد، افزود: آنچه باید مورد توجه مومنین باشد اینکه رفت و آمد به مسجد را ترک نکنند.

وی ادامه داد: در روایتی از امام حسن مجتبی (ع) به اهمیت جایگاه مسجد و ثمرات حضور در آن اشاره شده و اینکه هر کسی پیوسته به مسجد رفت و آمد داشته باشد ۸ فایده شامل وی می‌شود.

موسوی بیان کرد: پیدا کردن دوست و رفیق خوبی که به او فایده می‌رساند و راه و چاه را به او نشان می‌دهد یکی از فواید رفت و آمد به مساجد است و طبق آمار مسجدی‌ها نسبت به سایر افراد جامعه کمترین لغزش و خطا را دارند.

وی عنوان کرد: دومین فایده مسجدی بودن این است که فرد باید منتظر رحمتی از ناحیه خداوند متعادل باشد و مورد لطف و مهربانی خداوند قرار می‌گیرد.

موسوی بیان کرد: فرد مسجدی در این مکان مقدس سخنی را خواهد شنید که او را به راه راست هدایت می‌کند یا به خاطر شرم از خدا از گناه باز می‌دارد، در واقع فردی که در مسجد است مانند ماهی است که در آب نفس می‌کشد و اگر او را از آب جدا کنند خواهد مرد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد مسجد را بهترین ظرفیت برای تربیت فرزندان و کاهش دغدغه تربیتی خانواده‌ها دانست و گفت: به روایاتی آمده قلب یک نوجوان به مانند زمین خالی می‌ماند که هر بذری دوست داشته باشی می‌توانی در آن بکاری لذا مسجد مکانی است که جوان و نوجوان ما می‌تواند به راحتی احکام و معارف دینی، تلاوت قرآن و دیگر مسایل اسلامی را فرا گیرند.

وی با اشاره به دغدغه تربیتی و حتی تحصیلی مساجد، کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های بسیج افزود: کسانی که مشکلات علمی و تحصیلی دارند می‌توانند در مساجد آن را رفع کنند.

موسوی بیان کرد: خواهران و برادران مسجدی از این ظرفیت در راستای جهاد تبیین استفاده کنند، ائمه جماعت هم می‌توانند نسبت به رسیدگی به مسایل تربیتی، فرهنگی و حتی مسایل اقتصادی ورود کرده و مطالبه‌گری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول