اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سالانه بیش از ۲ میلیون نهال از کردستان به بازار عرضه می‌شود/ اجرای طرح توسعه 50 هزار هکتاری باغات

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار انواع نهال توسط نهالستان های استان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

سالانه بیش از ۲ میلیون نهال از کردستان به بازار عرضه می‌شود/ اجرای طرح توسعه 50 هزار هکتاری باغات

زاهد حاجی‌میرزایی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: سالانه ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار انواع نهال درختان هسته‌دار، دانه‌دار و غیره، قلمه انگور و نشاء توت‌فرنگی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی در خصوص نهال و نهالستان‌های استان نیز عنوان کرد: در حال حاضر ۸ نهالستان در شهرستان‌های سنندج، مریوان، سقز و سروآباد مشغول فعالیت هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه پروژه توسعه باغات یکی از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی کردستان است، افزود: پروژه توسعه باغات ۵۰ هزار هکتاری استان یکی از ۳ طرح بیشران کردستان است که با همت مسؤولان استانی در سطح ملی مصوب شده است.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: در همین راستا طرح مصوب در فاز اجرایی تهیه و مقرربه احداث باغات در سطح ۵۰ هزار هکتار در انواع گونه‌های باغی و گیاهان دارویی به‌طور دیم و آبی تهیه شده است.

وی اشتغالزایی را از اهدف طرح توسعه باغات عنوان و اضافه کرد: توسعه باغدارای مدرن و مکانیزه، استفاده بهینه از منابع آبی استان، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش تولید محصولات باغی از جمله مزایای این طرح است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: در سه شهرستان سنندج، کامیاران و سروآباد ۸ هزار و ۲۵۹ هکتار به منظور احداث مجتمع‌های باغی در نظر گرفته شده که از میزان یک هزار و ۶۱۱ هکتار اجرا شده است.

حاجی‌میرزایی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است از جمله برنامه‌های سازمان در زیربخش باغبانی توسعه محصولاتی از قبیل زعفران، پسته و انواع بری‌ها است که تغییرات اقلیمی حادث شده  همچنین پتانسیل مناسب این محصولات و توجیهات مالی کشت و کار از جمله عوامل توسعه این محصولات است.

وی گفت: سالانه ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار انواع نهال توسط نهالستان‌های استان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام/2330/70/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول