اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

نمایشگاه ایران نوشت گشایش یافت/ نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی نیمی از بازار را گرفت

هشتمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی - اسلامی بعد از وقفه دو ساله، آغاز به کار کرد.

نمایشگاه ایران نوشت گشایش یافت/ نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی نیمی از بازار را گرفت

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نمایشگاه نوشت افزار ایرانی - اسلامی بعد از وقفه دو ساله، آغاز به کار کرد.

محمد یقینی مدیرعامل مجمع فعالین نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در افتتاحیه این نمایشگاه، اظهار کرد: نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی دهه دوم مسیر خود را طی می‌کند و امروز با افتخار از نوشت‌افزار ایرانی حرف می‌زنیم؛ همچنبن رضایت مردم را در پی داشته و اشتغال‌زایی در این حوزه، ۳ برابر شده است.

وی ادامه داد: سهم نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی در بازار نوشت‌افزار کشور از ۱۵ درصد به ۵۰ درصد رسیده است.

یقینی با بیان اینکه بیش از ۶۰ تولید کننده در این نمایشگاه شرکت کردند، اضافه کرد: نمایش پویانمایی «پسر دلفینی»، اجرای سرودهای دسته‌جمعی، جشن اهدای نوشت‌افزار، بازی‌های محیطی و کارگاه‌های آموزشی، از جمله برنامه‌های جنبی این دوره از نمایشگاه است.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن جام جهانی قطر و حضور تیم ملی ایران در این رقابت‌ها، این رویداد به عنوان زمینه برنامه‌ریزی رویدادهای نمایشگاه انتخاب شده است.

احمد عبودتبان دستیار رئیس‌جمهور در امور مردمی‌سازی در این مراسم اظهار کرد: صنایع فرهنگی خلاق محتوایی‌ترین ومردمی‌ترین صنعت است اما به خوبی دربین مردم جا نیفتاده است. باید به پیشرانی برگردیم و نقطه شروع همین جمع و برنامه‌هاست.

وی افزود: از باز ۲۵۰۰ میلیاردی صنایع فرهنگی، سهم ما  یک میلیون و ۷۰۰ دلاری است که سهم غریبی است. 

عبودتبان تصریح کرد: این اتفاق یکی از ماجراهایی است که نشان می‌دهد باید کارها به دست مردم بیفتد. همین نوشت افزار ایرانی - اسلامی ۱۰ سال پیش به دست یک سری جوان انجام شد و موفق هم بودند.

هشتمین نمایشگاه ایران‌نوشت به همت مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، یکم تا هجدهم شهریورماه از ساعت 10 تا 22 در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شده است.

در انتهای این آیین که در آستانه دوم شهریور ماه، سالروز شهادت شهید اندرزگو برگزار می‌شد، لیلی‌سادات، نوه آن شهید بزرگوار، با بریدن روبان افتتاحیه، نمایشگاه را افتتاح کرد.

مجمع نو‌شت‌افزار ایرانی اسلامی از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر با عضویت بیش از 100 تولیدکننده، به عنوان یکی از اثرگذارترین تشکل‌های فرهنگی حوزه کودک و نوجوان شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول