اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

۸۸۷ هزار نوآموز غربالگری شدند/ پرونده سنجش کلاس اولی‌ها ۲۰ شهریور بسته می‌شود

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تاکنون ۸۸۷ هزار کلاس اولی در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان غربالگری شده‌اند.

۸۸۷ هزار نوآموز غربالگری شدند/ پرونده سنجش کلاس اولی‌ها ۲۰ شهریور بسته می‌شود

حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، اظهار کرد: از یک میلیون و 464 هزار و 300 دانش‌آموز که پیش‌بینی شده است به کلاس اول می‌آیند حدود یک میلیون و 218 هزار و 389 نفر معادل 83 درصد نوبت‌گیری انجام شده است و از این تعداد 887 هزار و 20 نفر معادل 61 درصد، ارزیابی‌شان انجام شده است و می‌توانند ثبت‌نام‌شان را قطعی کنند. 

وی ادامه داد: برنامه ما این است بر اساس نوبت‌گیری‌هایی که انجام می‌شود بین 15 تا 20 شهریور امسال، تکلیف سنجش کلاس اولی‌ها را روشن کرده باشیم. 

طریفی حسینی با بیان اینکه 20 شهریور مانور بازگشایی مدارس را خواهیم داشت، افزود: بعد از سنجش کلاس اولی‌ها، سنجش پیش‌دبستانی‌ها ادامه دارد که ممکن است در مهر ماه هم ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: وقتی روند امسال را با سال گذشته مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که امسال خیلی جلوتر هستیم. سال‌های گذشته تا آذر هم سنجش ادامه پیدا می‌کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: تنها بخشی که ممکن است اوایل مهرماه انجام شود، مناطق عشایری است که دسترسی به آنها نداریم؛ البته 427 پایگاه سیار داریم که به این مناطق می‌روند و شناسایی را انجام می‌دهند و ان‌شاءالله پوشش کامل خواهیم داشت. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول