اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حریق شهرک فرش آران و بیدگل با تلاش 4 ساعته آتش‌نشانان مهار شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به حریق در شهرک فرش سلیمان صباحی شهرستان آران و بیدگل گفت: بیش از ۸۰ درصد از حریق تا ساعت ۳۰دقیقه بامداد سه‌شنبه اطفا شد، به دلیل وجود الیاف زیاد در این شهرک امکان شعله‌ور شدن به صورت لکه‌ای وجود دارد.

حریق شهرک فرش آران و بیدگل با تلاش 4 ساعته آتش‌نشانان مهار شد

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شامگاه دوشنبه حریق در شهرک فرش سلیمان صباحی شهرستان آران و بیدگل به دستگاه‌های امدادی اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم‌های امدادی و اطفای حریق شهرداری‌های شهرستان آران و بیدگل و کاشان و ظرفیت آتش‌نشانی صنایع همجوار برای کنترل حریق و پیشگیری از سرایت به واحدهای فرش دیگر به محل اعزام شدند.

 

۲ هزار و ۵۰۰ تخته فرش در آتش سوخت

شیشه‌فروش با اشاره به وزش باد در این منطقه گفت: در حال حاضر ۴ سوله تولید فرش طعمه حریق شده‌اند و تلاش برای اطفای آتش در این شهرک ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه این شهرک بزرگ‌ترین شهرک فرش در کشور است، ادامه داد: بیش از ۵۰۰ واحد فرش در این شهرک استقرار دارند و تاکنون این حادثه کشته و مجروح نداشته است.

وی با بیان اینکه برق و گاز شهرک برای جلوگیری از سرایت آتش به سایر واحدها در این شهرک قطع شده است، تصریح کرد: یکی از واحدهای درگیر حریق ۲ هزار و ۵۰۰ تخته فرش داشته است که همه آن‌ها در این حریق سوخت.

 

 ۴ دستگاه ماشین فرش‌بافی به طور کامل از بین رفته است

شیشه‌فروش اضافه کرد: در این حریق ۲۰ دستگاه اطفائیه در حال مهار آتش هستند اما هنوز حریق مهار نشده است و از آتش‌نشانی استان قم نیز درخواست کمک برای اطفای حریق شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استاندار اصفهان با بیان اینکه ۶۰ درصد از حریق اطفا شده است، ادامه داد: ۴ سوله به دلیل حریق فرو ریخته است و با لودر بین سوله‌ها برای عدم سرایت آتش فاصله ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در این حریق ۴ دستگاه ماشین فرش‌بافی به طور کامل از بین رفته است، اضافه کرد: علت اولیه حادثه نقص در سیستم برق‌رسانی توسط کارشناسان اعلام شد اما فردا صبح دقیق‌تر بررسی می‌شود.

شیشه‌فروش تصریح کرد: خسارت بالایی به واحدهای فرش وارد شده است و این واحدها بیمه هستند و باید ارزیابی کامل به عمل بیاید.

بیش از ۸۰ درصد از حریق اطفا شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از حریق تا ساعت ۳۰دقیقه بامداد سه‌شنبه اطفا شد، گفت: به دلیل وجود الیاف زیاد در این شهرک امکان شعله‌ور شدن به صورت لکه‌ای وجود دارد به همین دلیل تعدادی از تیم‌های آتش‌نشانی در محل حادثه تا صبح حضور دارند تا در صورت شعله‌ور شدن آتش را مهار کنند.

 

 

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل و آیین‌نامه طرح ایمنی شهرک‌های صنعتی افزود: وجود تانکر‌های آب، سامانه برخط (آنلاین) اعلام حریق، پایش واحد‌های صنعتی و وجود نیرو‌ها و امکانات آتش‌نشانی از جمله گزینه‌های مورد تأکید در طرح ایمنی شهرک‌های صنعتی است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه واحد‌های صنعتی در قالب طرح ایمنی شهرک‌های صنعتی باید به امکانات اطفا حریق مجهز شوند، گفت: این اقدامات ضریب ایمنی را افزایش داده و از وقوع حوادث و وارد شدن خسارت به فعالان اقتصادی جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: همواره به شهرک‌های صنعتی توصیه کرده‌ایم که باید سیستم‌های اطفای حریق پیش‌بینی کنند و با توجه به گرمای هوا گاهی آتش‌سوزی در انبار به وجود می‌آید و باید واحدهای تولیدی الزامات ایمنی در انبارها را رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی، اداره کار و صمت باید دستورالعمل ایمنی حریق را به همه واحدهای صنعتی و تولیدی ابلاغ کنند، تصریح کرد: در مراحل نگهداری و حمل و نقل مواد و کالاها الزام کارگران به استفاده از حفاظت فردی در حین کار تأکید شده است.

وی با تأکید بر اینکه ۵۰۰ واحد تولیدی فرش در این شهرک وجود دارد و باید با مشارکت همدیگر یک ایستگاه آتش‌نشانی مجهز در این شهرک ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: تمام واحدهای صنعتی موظف هستند که بیمه شوند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول