اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

آیین نامه های اجرایی مرتبط با قانون درآمد پایدار توسط وزارت کشور در حال تهیه است

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: پیش نویس آیین نامه های اجرایی و دستورالعمل های مرتبط با قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها در حال تهیه است.

آیین نامه های اجرایی مرتبط با قانون درآمد پایدار توسط وزارت کشور در حال تهیه است

به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: پیش نویس آیین نامه های اجرایی و دستورالعمل های مرتبط با «قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها»، که به موجب این قانون می بایست از سوی وزارت کشور تدوین شود،در حال تهیه است.

مهدی جمالی نژاد گفت: به منظور تدوین آیین نامه های اجرایی و دستورالعمل های مرتبط با قانون درآمد پایدار؛ کارگروه های تخصصی با حضور مدیران اجرایی، شهرداران، دهیاران، کارشناسان خبره و افراد صاحب نظر تشکیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع درآمد های پایدار برای تقویت اقدامات مدیریت شهری و روستایی، افزود: در تدوین آیین نامه های اجرایی و دستورالعمل های مرتبط با قانون درآمد پایدار تلاش می شود تا انتظارات و دغدغه های اصلی حوزه وظیفه ای شهرداریها و دهیاریها؛ پایش و بررسی شده و راهکارهای اجرایی رفع آنها به نحو مناسبی، با توجه به قوانین و اسنادبالادستی، در متون پیشنهادی درنظر گرفته شود.

جمالی نژاد تصریح کرد: قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که پس از ۳۹ سال انتظار به تازگی از سوی رییس جمهور جهت اجرا به وزارت کشور ابلاغ شد، حاوی موضوعات خوبی است که در صورت توجه و پیگیری موثر دستگاه های ذینفع به ابعاد مختلف آن از جمله تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل های ذکر شده در این قانون؛ قطعا زمینه ساز تحولات مطلوبی در زمینه تقویت منابع درآمدی و انضباط بخشی مالی شهرداری ها و دهیاری ها و به تبع آن کمک به اداره مطلوب شهرها و روستاها و ارتقای سطح خدمت رسانی مدیریت شهری و روستایی به عموم هموطنان خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول