اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

وجود ۲۰۰ مدرسه دارای یک دانش‌آموز در کشور/ پیش‌بینی بسته منزلتی برای معلمان مناطق محروم

رئیس قرارگاه عدالت تربیتی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ مدرسه دارای یک دانش‌آموز در کشور فعالیت می‌کنند.

وجود ۲۰۰ مدرسه دارای یک دانش‌آموز در کشور/ پیش‌بینی بسته منزلتی برای  معلمان مناطق محروم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا خان‌محمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس قرارگاه عدالت تربیتی در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: وقتی از عدالت تربیتی سخن می‌گوییم، مقصود عدالت همه جانبه است؛ آنچه مشهود است اینکه در حوزه عدالت، رشد خیلی خوبی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نرخ پوشش ابتدایی 98.5 درصد است اما در حوزه کیفیت دچار چالش هستیم، گفت: نصیب برابر آموزشی در دوره ابتدایی تعریف شده است و ۲۰۰ مدرسه داریم که با یک دانش‌آموز می‌چرخد. 

خان‌محمدی با اشاره به اینکه این قرارگاه قرار است در حوزه عدالت ذره بینی روی تمام نهادهای درونی و بیرونی باشد، افزود: قرارگاه در درون دستگاه تعلیم و تربیت در تلاش برای بهره برداری از همه ظرفیت ‌ای موجود و در بیرون در صدد هم افزایی با دیگر دستگاه‌های اجرایی است. 

وی ادامه داد: در ۵ استان مشکل کمبود نیروی انسانی داریم  و بعد از برنامه‌های رسمی اجلاس، با مدیران گفت‌وگو کردیم تا ناظر به حل مسأله مشکل را به وضعیت بهتر برسانیم. 

رئیس قرارگاه عدالت تربیتی با بیان اینکه قرارگاه‌های منطقه‌ای را شکل می‌دهیم، اظهار کرد: با نرخ بالای مهاجرت به خاطر تغییر اقلیم مواجهیم که به اطراف شهرها مهاجرت می‌کنند؛ در این راستا وزارت کشور ۲۰۲۰ محله در حاشیه شهر را شناسایی کرده تا در یک برنامه چند ساله مشکل آنها را حل کند.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای با  وزارت کشور داشتیم که یکی از مواردش، این بود که از فضای مدارس در نوبت دوم برای فعالیت‌های‌شان استفاده کنند. معاونت پرورشی هم قرار شد در اختصاص مشاور توجه ویژه کند. 

خان‌محمدی با بیان اینکه آیین‌نامه‌ای در دست تصویب است که مدرسه کانون پیشرفت محله شود، ادامه داد: در موضوع حاشیه شهرها با محورهای  کمبود مدارس، تراکم دانش‌آموزی، آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کردیم و مقرر شد برای ۴۰۰ محله از ۲۰۲۰ محله را به عنوان قرارگاه، فعالیت کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه این قرارگاه برای نگهداشت نیروی انسانی در مناطق محروم گفت: مواردی در فیش آنها در نظر گرفته شده است و در رتبه‌بندی هم امتیاز دارند اما در تلاش هستیم مصوبه ای بگیریم که معلمانی را اختصاصا را برای مرز استخدام کنیم یعنی از همان منطقه برای همان منطقه استخدام شوند.

وی با بیان اینکه قرار است دانشگاه فرهنگیان تغییراتی در جذب بومی داشته باشد ، گفت: در حال حاضر یک واحد در دانشگاه فرهنگیان برای کلاس‌های چند پایه داریم که قرار است تغییراتی ایجاد شود ضمن اینکه در نظر داریم بسته منزلتی برای این معلمان در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول