اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

شرکت ۲۵۰ دانشجوی خراسان‌جنوبی در طرح کشوری «حامیم»

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند از اجرای «طرح حامیم» در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: این دوره با شرکت ۲۵۰ دانشجوی مؤسسات آموزش‌عالی استان، در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

شرکت ۲۵۰ دانشجوی خراسان‌جنوبی در طرح کشوری «حامیم»

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند ظهر امروز، در نشست خبری با رسانه‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: نخستین دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مؤسسات آموزش‌عالی استان از پنجم شهریور ماه امسال به مدت یک‌هفته برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح «حامیم» با عنوان حلقه‌های میانی بین حاکمیت و جامعه هدف، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها و مشارکت دانشگاه‌های سراسر کشور با همکاری تشکل‌های دانشجویی در تعدادی از دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند تصریح کرد: این دوره در راستای تقویت و هم‌افزایی دانشجویان فعال فرهنگی برنامه‌ریزی شده و حضور دانشجویان در این طرح، ۲ واحد آموزشی و درسی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: مهم‌ترین محورهای دوره توانمندسازی حلقه‌های میانی طرح حامیم، کتاب‌های طرح کلی اندیشه اسلامی، هم‌رزمان حسین (ع) و خط امام (ره) است.

 وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری طرح حامیم تقویت بنیه اعتقادی و فکری، امید آفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت‌های جمعی، تقویت انگیزه برای نقش‌آفرینی در سال تحصیلی و حضور میدانی در دانشگاه‌ها، استعدادسنجی و استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان،
آماده‌سازی نیروی انسانی در شبکه‌سازی و تیم‌سازی دانشجویان مستعد می‌باشد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند گفت: یکی از مزایای شرکت در طرح حامیم، تطبیق ۲ واحد دروس معارف، بهره‌گیری از استادان سرشناس، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی، کرسی‌های آزاداندیشی، مشاوره، اردویی و تفریحی_ ورزشی و اهدای کمک هزینه عتبات عالیات و مشهد مقدس به برگزیدگان دوره است.

ححت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه در دوره توانمندسازی دانشجویان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خراسان‌جنوبی مباحث آموزشی تکمیلی و کارگاه‌های مهارتی برگزار می‌شود؛ ادامه داد: مقایسه تطبیقی حکمرانی امام علی(ع) و جمهوری اسلامی ایران با محوریت ولایت فقیه، تحولات منطقه‌ای و جهان، ارتباط موثر آموزشی و الزامات شبکه‌سازی، مدیریت زمان، پرورش تفکرات نقادانه و سواد رسانه‌ای از دیگر محورهای این طرح می‌باشد.

وی متذکر شد: در طرح حلقه‌های میانی طرح حامیم خراسان‌جنوبی، ۲۵۰ دانشجوی دختر و پسر دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی شرکت دارند و ۱۷ نفر از استادان سرشناس و متبحر بومی و کشوری این دوره‌های آموزشی را تدریس می‌کنند.

انتهای‌پیام/69014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول