اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اعلام مشوق‌های احداث و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: جدای از تسهیلات مصوب مسکن روستایی، ۵۰ میلیون تومان بلاعوض، میلگرد و سیمان بطور رایگان در اختیار متقاضیان احداث و یا مقاوم‌سازی مسکن روستایی قرار می‌گیرد.

اعلام مشوق‌های احداث و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سعید رسولی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: بنیاد مسکن به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی و یک نهاد سازندگی سال ۵۸ دقیقا ۵۸ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بنیان نهاده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در حوزه کاری خود در طول ۴۳ سال عمر با برکت نظام خدمات زیادی به مردم ارائه داده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف بنیاد مسکن احداث و مقاوم‌سازی مسکن روستایی است، گفت: سالیانه مقاوم‌سازی و نوسازی ۴ هزار واحد مسکن در روستاها برنامه‌ریزی شده که تاکنون ۴۸ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی در سطح روستاها مقاوم‌سازی شده است.

رسولی تصریح کرد: تاکنون ۳۹ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان کردستان مقاوم‌سازی شده که از میانگین کشوری ۱۱ درصد عقب‌تر است.

وی اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۵۵۰ واحد آسیب‌دیده از حوادث سیل توسط بنیاد مسکن استان کردستان بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان افزود: برای تعمیر ۲۳ هزار و ۷۹۰ واحد مسکونی روستایی در کردستان تسهیلات پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: جدای از تسهیلات احداث و یا مقاوم‌سازی مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان بلاعوض، میلگرد و سیمان رایگان به عنوان تشویق و ایجاد انگیزه در مردم در سطح استان در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد:  ۵ هزار و ۲۷۰ واحد مسکن محرومین و اقشار کم‌درآمد در سطح استان احداث شده است.

رسولی یاداوری کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در طرح مسکن مهر و نهضت ملی فعالیت می‌کند که شهرهای قروه، دهگلان، بیجار و کامیاران برای اجرای طرح نهضت ملی به بنیاد مسکن واگذار شده است.

وی اظهار کرد: ۳ هزار و ۲۰۸ واحد در این چند شهر هدف‌گذاری شده که راه‌وشهرسازی استان برای یک هزار و ۵۹۶ واحد آن زمین در اختیار بنیاد مسکن قرار داده اما برای یک هزار و ۶۱۲ نفر دیگر از متقاضیان هنوز زمین واگذار نشده است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های شهری معاونت عمران شهری بنیاد مسکن کردستان احداث دارالقران بین‌المللی سنندج است که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان ادامه داد: طرح مطالعات تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان انجام شده ضمن اینکه در ۳۰۰ روستا هم طرح بازنگری اجرایی شده است.

به گفته رسولی، در ۵۵۳ روستای استان کردستان طرح هادی انجام شده که با میانگین ۴۱ درصدی کشوری ۱۵ درصد فاصله دارد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول