اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان تشدید می‌شود/ پلمب خوابگاه‌های بدون مجوز

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شیراز در حاشیه بازدید سرزده از خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان، از طرح تشدید نظارت، بازرسی و ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان خبر داد و تاکید کرد: در این طرح، خوابگاه‌های خودگردان فاقد مجوز پلمب شده و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان تشدید می‌شود/ پلمب خوابگاه‌های بدون مجوز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، طاهری با اشاره به اهمیت و ضرورت ساماندهی خوابگاه های دانشجویی خودگردان اظهار داشت: شیراز به واسطه دارا بودن دانشگاه های متعدد دولتی در رده های بالای کشوری، در جایگاه ویژه ای قرار داشته و میزبان طیف گسترده ای از دانشجویان از نقاط مختلف کشور است و انتظار می رود دستگاه های متولی از جمله دانشگاه ها، برنامه ریزی مطلوب تری برای اسکان آنان فراهم سازند. 

معاون فرماندار با اشاره به پیگیری‌ها و مصوبات کمیسیون دانشجویی فرمانداری شیراز در رابطه با ساماندهی خوابگاههای خودگردان افزود: خوشبختانه با نگاه حمایتی و مصوبات اخیر کمیسیون دانشجویی استان، حمایت از دانشجویان و متصدیان خوابگاههای دانشجویی خودگران به‌عنوان سرمایه گذاران بخش خصوصی در دستور کار ویژه قرار گرفته و ساماندهی وضع موجود تسریع خواهد شد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز با اعلام حمایت از خوابگاه های خودگردان دارای مجوز، خاطرنشان کرد: کلیه خوابگاههای دانشجویی خودگردان مکلف هستند تا نیمه اول شهریورماه جاری نسبت به ثبت نام و اخذ مجوز از امور دانشجویی دانشگاه شیراز اقدام کنند چرا که پس از مهلت مقرر، با خوابگاههای دانشجویی فاقد مجوز و شناسنامه، برابر قانون برخورد خواهد شد.

طاهری همچنین توجه جدی به خواسته های به حق دانشجویان، ساماندهی و بهبود امکانات و افزایش ضریب ایمنی خوابگاه های دانشجویی را وظیفه روسای دانشگاه های شیراز به ویژه دانشگاه های غیر دولتی دانست و از حمایت همه جانبه فرمانداری شیراز در این راستا خبر داد. 

رئیس کمیسیون دانشجویی فرمانداری شیراز با تاکید بر ضرورت رفع نواقص و مشکلات خوابگاه های دانشجویی خودگردان شیراز تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، یادآور شد: طرح تشدید نظارت بر خوابگاه های دانشجویی شیراز در طول ترم تحصیلی نیز با جدیت ادامه خواهد داشت و با خوابگاه های فاقد مجوز و استاندارهای لازم، طبق مفاد آیین‌نامه، برخورد و ضمن انتقال دانشجویان تحت پوشش به سایر خوابگاه های دارای مجوز، از ادامه فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد. 

جعفر طاهری در پایان ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح شیوه اسکان و تامین امکانات رفاهی و امنیتی مورد نیاز دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر در این خوابگاهها، از دانشجویان غیر بومی و خانواده‌های آنان خواست، برای سال تحصیلی جدید از لیست خوابگاههای دارای مجوز که در اختیار معاونت دانشجویی کلیه دانشگاه‌های سطح شهرستان قرار دارد استفاده کنند.

گفتنی است در این بازدید چهار ساعته، پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجای استان، نماینده امور دانشجویی دانشگاه شیراز و رئیس اتحادیه میهمان پذیران و خوابگاههای خودگردان شیراز نیز حضور داشتند‌.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول