اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

معاون دادستان کل کشور از خبرگزاری فارس بازدید کرد

غلامعباس ترکی با حضور در تحریریه خبرگزاری فارس، با سردبیر این خبرگزاری دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون دادستان کل کشور از خبرگزاری فارس بازدید کرد

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور امروز (دوشنبه 31 مرداد ماه سال جاری) با حضور در خبرگزاری فارس ضمن بازدید از تحریریه، با محمد کریمی سردبیر این خبرگزاری دیدار و گفتگو کرد. 

ترکی با اشاره به اعتماد مردم به خبرگزاری فارس بیان کرد: در این خبرگزاری کار اطلاع رسانی به صورت حرفه ای و دقیق انجام می‌شود و توانسته رتبه نخست بین ۱۰ خبرگزاری برتر کشور را از آن خود کند و از این جهت به کارکنان این رسانه تبریک می گویم و آرزوی موفقیت روز افزون دارم. 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به پرداختن به مسائل اصلی کشور و مواجهه تخصصی با آنها تأکید دارند، ادامه داد: خوشبختانه این موضوع در دستور کار خبرگزاری فارس قرار دارد که این امر جای تشکر دارد و در حوزه هوشمندسازی این مجموعه گام‌های خوبی برداشته شده است که باید سراسر کشور در راستای الکترونیکی کردن فرایند ها و هوشمند سازی اقدام شود. 

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: کشور در حوزه ارتقاء سلامت اداری و کاهش فساد نیازمند هوشمندسازی است. هرچه مداخلات انسانی در انجام کارهای مردم کاهش پیدا کند، بدین معنا که نیاز به مراجعه مردم با کارگزار دولت وجود نداشته باشد و مردم به توانند از طریق سامانه های موجود تقاضاهای خود را دنبال کنند منجر به ارتقاء سلامت نظام اداری می‌شود . 

وی با تاکید بر اینکه الکترونیکی کردن و هوشمند سازی باید در تمامی سطوح کشور انجام شود، خاطرنشان کرد: برای مقابله با هرگونه فساد نیازمند همکاری مردم و رسانه ها برای کشف به موقع فساد و مقابله بهنگام، موثر و بازدارنده با آن هستیم.

ترکی با بیان اینکه راه‌اندازی خبر خوب یکی از اقدامات موثر و خوب خبرگزاری فارس است، اظهار کرد: اکنون باید امید را در جامعه تقویت کنیم ضمن اینکه واقعیات کشور را به اطلاع مردم برسانید و از سیاه نمایی در این اطلاع‌رسانی پرهیز شود. 

وی گفت: همچنین باید به نشاط اجتماعی نیز توجه داشته باشیم این نشاط به معنای ابتذال نیست، بلکه می تواند ابعاد معنوی نیز به همراه داشته باشد، به طور مثال روضه اباعبدالله(ع)  منجر به نشاط اجتماعی می‌شود و باید این نشاط واقعی در جامعه تقویت شود و در این حوزه رسانه ها می توانند گام های موثری بردارند. 

وی در خصوص حوزه مبارزه با فساد افزود: بدون مشارکت و همکاری مردم مبارزه با فساد به نتیجه نخواهد رسید و حاکمیت نمی تواند به تنهایی در این حوزه گام موثری بردارد که منشأ اثر باشد. از همین رو همراه کردن مردم و سازماندهی این حوزه بسیار قابل توجه است. 

معاون دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور در حوزه مبارزه با فساد وجود دارد این است که بسیاری از فسادها به موقع کشف و گزارش نمی شوند و مورد رسیدگی قرار نمی گیرند و یک مرتبه با فساد هایی همانند فساد در شرکت فولاد مبارکه مواجه می شویم و با انتشار گزارش آن از سوی مجلس شورای اسلامی جامعه دچار شوک می شود. 

ترکی تصریح کرد: فساد های سازمان یافته، شبکه‌ای و گسترده به دلایل متعدد از جمله ضعف سامانه‌های شفافیت، تشتت و عدم یکپارچگی مراجع نظارتی و هوشمند نبودن سازوکارهای کنترل داخلی و نظارت بیرونی، به‌موقع کشف و گزارش نمی شوند و در نتیجه پیشگیری از وقوع در مراحل اولیه شکل‌گیری فساد و نیز برخورد مقتضی و بهنگام با فساد واقع شده صورت نمی‌گیرد و این حوزه نیازمند آسیب‌شناسی جدی است.

همچنین در ادامه معاون دادستان کل کشور به سوالات خبرنگار فارس پاسخ داد.

نتهای پیام/ ت 21

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول