اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

هیچ بیمه نشده‌ای در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: با طرح بیمه همگانی در مناطق محروم از سال گذشته همه افراد این مناطق تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

هیچ بیمه نشده‌ای در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

علیرضا اصغرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه مجلس و دولت پشتوانه خوبی از بیمه دارند و در صدد حل مشکلات بیمه هستند، گفت: از سال گذشته مقرر شد تمام مناطق کم‌برخوردار کشور به ویژه استان چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرد که امروز این مهم اتفاق افتاده است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری افزود: به مسئولان و شورایاری‌های موجود در مناطق محروم سفارش شد تا اگر موردی یافتند به ما معرفی کنند که تا کنون آمار جدید به ما معرفی نشده و این یعنی کسی در مناطق محروم بدون بیمه نمانده است.

وی ادامه داد: افراد تحت پوشش کمیته و بهزیستی نیز رایگان بیمه و تمام هزینه‌های بستری این افراد نیز به صورت رایگان پرداخت می‌شود.

 اصغرزاده بیان کرد: بیمه‌شدگان سه ماهه اول به صورت رایگان خدمات دریافت می‌کنند اما بعد از سه ماه تعیین وسع می‌شوند و افرادی که دارای درآمد بیشتری باشند حدود یک میلیون در طول سال به عنوان حق بیمه به سازمان پرداخت می‌کنند.

افراد بدون بیمه روی تخت بیمارستان بیمه می‌شوند

وی افزود: افراد می‌توانند با شماره‌گیری کد #۱۶۶۶* از وضعیت بیمه خود مطلع شوند و اگر تحت حمایت هیچ بیمه‌ای نیستند با مدارک به دفاتر بیمه‌ای مراجعه کنند اما معمولاً برخی مردم تا گرفتار نشوند پیگیر بیمه نمی‌شوند که اگر این اتفاق نیز بیفتد افراد روی تخت بیمارستان مورد پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

مادر و فرزند هر دو بیمه می‌شوند 

 مدیرکل بیمه سلامت استان به پوشش بیمه سلامت در خصوص ناباروری اشاره کرد و اظهار داشت: قبل از این تنها مادران باردار از بیمه استفاده می‌‌کردند اما امروزه با طرح بیمه شدن همگانی فرزندان و مادران هر دو از بیمه سلامت بهره‌مند می‌شود یعنی مادران تا ۲ سالگی فرزندانشان و خود فرزندان نیز تا ۵ سالگی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

اصغرزاده ادامه داد: آمار ناباروری در کشور و استان بالا است و هزینه‌های درمان مانع فرزندآوری می‌شود لذا ۹۰ درصد هزینه‌های زوج‌های نابارور از طرف بیمه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه چند روز بعد از ارسال سند بیمار به سازمان هزینه درمان شخص به مرکز ناباروری پرداخت می‌شود، گفت: اگر سن خانمی زیر ۴۹ سال باشد و در طول یک سال به مدت سه بار اقدام به درمان کند همه هزینه‌ها از طریق بیمه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: وضعیت بیماران صعب‌العلاج نیز در حال پیگیری و بررسی است که اگر دولت بتواند هزینه این افراد را تقبل کند تمام هزینه‌های شیمی درمانی و مراحل دیگر این بیماران نیز از طریق بیمه پرداخت خواهد شد.

وی به طرح دارویاری اشاره کرد و گفت: با افزوده شدن ارز ترجیحی به قیمت دارو هزینه هر دارو در سه بخش سهم بیمار، سهم سازمان و ارز دارویی پرداخت می‌شود که هیچ هزینه‌ای به سهم بیمار اضافه نشده است و بیشتر هزینه بیمار را سازمان پرداخت می‌کند.

 اصغرزاده با بیان اینکه این طرح از ۲۳ تیرماه آغاز شد و تا کنون بدهی به داروخانه‌ها وجود نداشته است، اظهار داشت: از ابتدای طرح تا کنون ۱۶۶ بازدید از داروخانه‌های خصوصی انجام و روند پرداخت ارز ترجیحی کنترل شده است که تخلفات جزئی نیز دیده و برخورد شده است.

 وی در پایان گفت: سال گذشته ۳۸۰ میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد مانند رادیولوژی‌ها، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه و غیره پرداخت و همه بدهی‌ها به‌روز شده است.

 انتهای پیام/۶۸۰۳۶/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول